مدیران خودروعصر اعتبار

معاون استاندار تهران تاکید کرد:

تسریع نوسازی بافت‌های فرسوده تهران در گرو حل مشکلات قولنامه‌ای محلات

عصر ساختمان- معاون عمرانی استانداری تهران تسریع در روند نوسازی بافت‌های فرسوده را در گرو حل مشکلات قولنامه‌ای سرانه‌ها در محلات تهران دانست و گفت: مشکل اسناد قولنامه‌ای در محلات بافت فرسوده از مشکلات مشترک همه شهروندان است.

تسریع نوسازی بافت‌های فرسوده تهران در گرو حل مشکلات قولنامه‌ای محلات
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، محمد تقی زاده درباره مشکلات موجود در روند نوسازی بافت‌های فرسوده در شهر تهران گفت: با توجه به وجود مشکلات قولنامه‌ای در این محلات در آخرین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان تهران مقرر شد با محوریت معاونت عمرانی استانداری تهران نسبت به رفع مشکلات قولنامه‌ای در این محلات با هماهنگی دستگاه‌های ذیربط از جمله ثبت اسناد اقدامات لازم انجام شود.

    وی افزود: بیش از 3200 هکتار بافت فرسوده در شهر تهران وجود دارد. لذا برای نوسازی این بخش از تهران باید همه امکانات و ظرفیت‌های دستگاه‌های مختلف را بسیج کنیم تا فرایند نوسازی بر اساس تکالیف برنامه ششم عملیاتی شود. در راستای اقدام مشترک میان دستگاه‌های ذیربط همراه برنامه اولویت بندی بازآفرینی 18 محله شهر تهران انجام خواهد شد.

    تقی‌زاده ادامه داد: محلات فرحزاد، راه آهن، تختی، دستغیب، سلسبیل جنوبی، هاشمی، سیروس، هرندی، زاهد گیلانی، دولاب، اتابک، مینایی، باغ آذری، بلورسازی، مقدم، شادآباد، نعمت آباد و جوانمرد قصاب در برنامه اولویت‌بندی بازآفرینی در شهر تهران هستند که باید در برنامه همکاری و اقدام مشترک میان دستگاه‌های ذیربط نوسازی این بافت‌های فرسوده انجام شود.

    معاون استاندار تهران با اشاره به امور ثبتی و حقوقی، نحوه بهره‌گیری از بسته‌های تشویقی نوسازی، تأسیسات و تجهیزات شهری شامل جابجایی تیرها و شبکه‌های خدماتی به عنوان عمده‌ترین مسائل و مشکلات احصا شده شهروندان در روند نوسازی بافت‌های فرسوده در محلات تهران دانست و اظهارکرد: قطعاً موضوع بازآفرینی مبتنی بر فرایند توسعه‌ای یکی از راهبردهای اصلی دولت است . لذا باید در مورد حل مشکلات شهروندان در این محلات برای تسریع روند نوسازی بافت‌های فرسوده اقدام کنیم. بی تردید با توجه به اینکه شهر تهران برای کل کشور به ویژه کلانشهرها به عنوان الگو قلمداد می‌شود، هر تجربه و اقدامی در حوزه نوسازی بافت‌های فرسوده در کل کشور الگوسازی خواهد شد.

    وی تاکید کرد: برای تسریع در روند نوسازی بافت‌های فرسوده شهر تهران نیازمند برنامه عملیاتی دقیقی هستیم که مبتنی بر ظرفیت‌ها و امکانات این شهر تدوین شود. این اقدام با هماهنگی و نگاه به ظرفیت‌های شهر و دستگاه‌های اجرایی در این حوزه اجرایی خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو