مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران خبر داد:

آغاز عملیات نوسازی بیش از ۲۱۵ هزار واحد بنای ناپایدار در بافت‌های فرسوده

عصر ساختمان- مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: شروع عملیات نوسازی بناهای ناپایدار در بافت‌های فرسوده شهری از ۲۱۵ هزار واحد عبور کرد.

آغاز عملیات نوسازی بیش از ۲۱۵ هزار واحد بنای ناپایدار در بافت‌های فرسوده
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایرنا ، «محمد آیینی» با اشاره به روند نوسازی در بافت‌های فرسوده شهری، افزود: هم اکنون آمار شروع عملیات نوسازی و ساخت واحدهای مسکونی در بافت‌های فرسوده با دو رویکرد تولید مسکن و مقاوم‌سازی ساختمان‌های ناپایدار در دولت سیزدهم از 215 هزار واحد فراتر رفته و تاکنون بیش از 55 هزار واحد به مرحله بهره برداری رسیده است.

    معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: نوسازی واحدهای ناپایدار در بافت‌های فرسوده هدفی است که در کنار ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی و همچنین ارتقای ارائه سطح خدمات از جمله خدمات روبنایی در بافت‌های فرسوده مدنظر است.

    وی توضیح‌داد: شهرهای تهران، مشهد، کرمانشاه، تبریز، اصفهان، همدان، قم، اردبیل، کرمان و بندرعباس به عنوان 10 شهر برتر در زمینه نوسازی بافت‌های فرسوده و کاهش بناهای ناپایدار برای امسال ثبت شدند.

    آیینی تصریح‌کرد: اجرای طرح نهضت ملی مسکن در بافت‌های شهری از جمله اهدافی است که همواره کارشناسان بر اجرای آن تاکید کرده اند و دولت سیزدهم نیز در اجرای قانون جهش تولید مسکن بر این مهم تاکید ویژه داشته است.

    دولت سیزدهم تعهد کرده است زمینه تولید تا چهار میلیون واحد مسکونی را در این دولت فراهم کند. هم اینک نیز بخشی از واحدها تکمیل و تحویل متقاضیان شده است. همچنین، در این مسیر علاوه بر اجرای طرح نهضت ملی مسکن، نوسازی بافت فرسوده همراه با تامین خدمات مناسب برای بافت‌ها، رویکردی است که وزیر راه و شهرسازی بر آن تاکید ویژه داشته است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی