مدیران خودروعصر اعتبار

هشدار درباره قفل شدن درآمدهای شهری

عصر ساختمان- رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران گفت: اگر روند تحقق درآمدها به همین ترتیب ادامه پیدا کند، در پایان سال یک هزار و۹۰۰ میلیارد تومان کسری بودجه خواهیم داشت.

هشدار درباره قفل شدن درآمدهای شهری
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از مهر، مجید فراهانی با اشاره به گزارش خزانه‌داری از حساب‌های درآمد و هزینه‌های شهرداری تهران در چهار ماه نخست سال و افزایش معنادار هزینه‌های دفتر شهردار اظهار کرد: نکته مهمی که در این گزارش وجود داشت، تحقق 90 درصدی درآمدها است، یعنی 10درصد درآمدهای پیش‌بینی شده محقق نشده و اگر همین روند ادامه پیدا کند، از بودجه 19 هزار میلیاردی، هزار و 900 میلیارد تومان محقق نخواهد شد و باتوجه به اولویت هزینه‌های جاری معمولا این میزان کسر اعتبار، از پروژه‌های عمرانی و حمل و نقل عمومی کسر می‌شود.

    عضو کمیسیون برنامه و بودجه با تاکید بر اینکه ضروری است شهرداری به دنبال ایجاد درآمدهای پایدار جدید باشد، گفت: شهرداری باید گزارش‌هایی درخصوص برنامه‌ریزی‌هایی که در حوزه ایجاد درآمدهای پایدار جدید شده، به شورا ارائه کند. همچنین توجه ویژه به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و جذب سرمایه‌های عمومی، از نکات دیگری است که باید مورد توجه قرار گیرد. در حال حاضر راه نجات شهرداری، استفاده از این سرمایه‌ها است که از ماه آینده لازم‌است شهرداری میزان جذب سرمایه‌گذاری‌های عمومی و خصوصی را اعلام کند. مجید فراهانی در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر تاکید کرد: باید تلاش کنیم ردیف‌های درآمدی که در مصوبه بودجه پیش‌بینی شده، محقق شود به ویژه درآمدهای حوزه شهرسازی که بر اساس تحلیل‌های مالی اقتصادی با سختگیری‌ها و بخشنامه‌های صادره در این حوزه انقباض درآمدی به وجود خواهد آمد و لازم است برنامه‌ریزی‌های لازم برای گشایش درآمدی در شش ماه دوم‌سال حاصل شود. وی با اشاره به لزوم کاهش هزینه‌ها در شهرداری افزود: این کاهش هزینه‌ها باید به دنبال افزایش بهره‌وری باشد و در گزارش‌های ارائه شده، این موضوع مورد توجه قرار گیرد.

    همچنین تغییر ساختار، یکی از راهکارهای کاهش هزینه‌ها است. با این میزان نیروی انسانی که تنها سالانه 10 هزار و 500 میلیارد تومان باید صرف حقوق و دستمزد شود، بدون‌تغییر ساختار و فرآیند انجام فعالیت‌ها امکان تحول جدی در کاهش هزینه وجود ندارد. وی پیشنهاد کرد: با اصلاح ساختار و ادغام شرکت‌ها و انحلال شرکت‌های ضررده، از هزینه‌های شهرداری کاسته شود. فراهانی توضیح داد: 55 درصد نیروی انسانی در شهرداری، در شرکت‌ها و سازمان‌های آن حضور دارند و بخش عمده‌ای از هزینه‌های جاری در این شرکت‌ها صرف می‌شود بنابراین لازم است شرکت‌های زیان‌ده، حذف و شرکت‌هایی که بهره‌وری ندارند، ادغام شوند و با اصلاح فرآیند انجام کارها قدم‌های عملی و مهم در بهره‌وری برداشته شود. رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران همچنین تاکید کرد: معاونت مالی در شهرداری باید به اقتصاد شهر نیز توجه ویژه‌ای داشته باشد و برای ذخیره منابع، برنامه‌ریزی کند تا در زمان تکان‌ها و تنش‌های اقتصادی، از محل این ذخیره بتواند شهر را با کمترین منابع اداره کند و با پیش‌بینی احتمالی افت شدید درآمدها در هنگام بحران کمترین تنش به اداره شهر وارد شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار