مدیران خودروعصر اعتبار

بازار سرمایه بازوی تامین مالی پروژه‌های مسکن است

عصر ساختمان- مدیرعامل شرکت تامین سرمایه بانک مسکن با تاکید بر اینکه بازار سرمایه می‌تواند تامین مالی پروژه عظیم برنامه اقدام ملی تولید و عرضه مسکن را تسهیل کند گفت: بورس بازوی تامین مالی پروژه‌های مسکن است.

بازار سرمایه بازوی تامین مالی پروژه‌های مسکن است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از روابط عمومی بانک مسکن، سیدمحسن فاضلیان مدیرعامل شرکت تامین سرمایه بانک مسکن  با اشاره به نقش تامین سرمایه برای اجرای برنامه اقدام ملی مسکن اظهار داشت: برای اجرای این برنامه ملی با زیرساختی حدود 60 میلیون متر مربعی مواجه هستیم که باید روش‌های تامین مالی در آن به کار گرفته شود.

    وی افزود: برآورد می شود در اجرای برنامه اقدام ملی مسکن رقمی در حدود 150 هزار میلیارد تومان برای تامین مالی پروژه نیاز است. البته این برآورد بدون احتساب هزینه زمین است. مدیرعامل شرکت تأمین سرمایه بانک مسکن، با بیان اینکه قیمت زمین در شهرهای بزرگ درصد قابل توجهی از هزینه مسکن را به خود اختصاص می دهد، افزود: بنابراین این که تامین زمین رایگان و تسهیل مجوزها در اجرای برنامه ملی مسکن از سوی حاکمیت در دستور کار قرار گرفته بسیار ارزشمند است.

    وی با تاکید بر اینکه اما برای تامین مالی ساخت قطعا می توان از ظرفیت های بازار سرمایه استفاده کرد، گفت: بازار سرمایه می تواند تامین مالی این پروژه عظیم را تسهیل کند که البته در این زمینه در مذاکرات بر به کارگیری از ظرفیت های این بازار اشاره شده است که امیدواریم عملیاتی شود.

    مدیرعامل شرکت تامین سرمایه بانک مسکن ادامه داد: برای تامین مالی ساخت پروژه های مسکونی به ویژه در پروژه عظیم 400 هزار واحدی تولید مسکن در قالب برنامه اقدام ملی مسکن، ناگزیر به استفاده از زنجیره بازار سرمایه هستیم.

    فاضلیان با بیان اینکه تامین مالی چنین پروژه بزرگی قطعا به کارگیری از ظرفیت های بازار سرمایه را می طلبد، تاکید کرد: قطعا بازار سرمایه بازوی تامین مالی برای پروژه های مسکن است.
    بر اساس این گزارش، گروه سرمایه‌گذاری مسکن تمامی توان و ظرفیت خود را در اجرای طرح اقدام ملی قرار داده است. این گروه اعلام آمادگی می‌کند تا ظرفیت تولید مسکن را برای اقشار متوسط جامعه به سالیانه 10 هزار واحد مسکونی برساند که البته پیش نیاز این اعلام آمادگی ذخیره و اخذ زمین و تامین منابع مالی از منابع بانک و همچنین بازار سرمایه است.

    بر اساس این گزارش، در هفته دولت عملیات اجرایی 400 هزار واحد مسکونی در قالب اجرای برنامه اقدام ملی تولید و عرضه مسکن توسط دولت آغاز شد که 2600 واحد از کل پروژه 400 هزار واحدی طرح اقدام ملی مسکن متعلق به گروه سرمایه گذاری مسکن است.

    حدود دو ماه گذشته پروژه 1200 واحدی اندیشه توسط وزیر راه و شهرسازی در قالب این طرح ملی کلنگ زنی شد. فاز نخست پروژه 1400 واحدی آیمان تبریز در قالب طرح ملی اقدام مسکن اجرایی خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار