مدیران خودروعصر اعتبار

سالاری خبرداد؛

جایی که محل حضور مردم نباشد، فضای بی دفاع شهری است

عصر ساختمان- عضو شورای شهر تهران گفت: هر فضایی که در دسترس شهروندان نبوده و محل حضور آن‌ها نیست فضالی بی دفاع شهری است.

جایی که محل حضور مردم نباشد، فضای بی دفاع شهری است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمد سالاری رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه رویکرد مدیریت شهری در دوره پنجم این است که فضا‌های بی دفاع و نا امن شهری را کاهش بدهد گفت: از این طریق تلاش می‌کنیم تا با مخاطراتی که در محلات وجود دارد برخورد کنیم و لذا یکی از اولویت‌های ما در مناطق دارای بافت فرسوده این است که فضا‌های رها شده را در راستای تحقق به سازی محیطی به سمت تامین سرانه‌های خدماتی ببریم و در نهایت با ایجاد روشنایی این اماکن را تبدیل به محلی برای حضور برای مردم کرده واز فضای بی دفاع خارج کنیم.

    رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران با بیان اینکه بخشی از حذف فضا‌های بی دفاع شهری را می‌توان با سیاست گذاری در مدیریت شهری انجام داد اظهار کرد: برای مثال در منطقه 12 که اساسا به دلیل شکل گیری مجموعه‌ای از کاربری‌های غیر هم‌جنس در اطراف بازار شکل گرفته ساکنین آنجا انگیزه‌ای برای تداوم سکونت ندارند و حتی خیابان‌ها و معابر آن در برخی موارد فضای نا امن شهری است.

    او با تاکید بر اینکه هرجایی که محل حضور مردم نباشد فضای بی دفاع شهری می‌شود اظهار کرد: فضای بی دفاع شهری فضایی متروکه نیست بلکه فضایی است که محل حضور شهروندان نیست.

    سالاری تصریح کرد: در برخی مناطق دیگر مانند منطقه 3، 6 و 7، چون مردم ترجیح می‌دهند ساختمان هایشان را برای درآمدزایی بیشتر در اختیار کاربری‌های اداری قرار دهند شاهدیم که آنجا هم مانند گذشته محل حضور مردم نیست و به فضای بی دفاع شهری به خصوص در ساعت شبانه تبدیل شده است.

    رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران تصریح کرد: شهرداری برای حذف فضا‌های بی دفاع شهری می‌تواند برخی از آن‌ها را محصور کرده تا محل تجمع معتادین و اوباش نباشد و یا آن‌ها را تبدیل به فضای سبز کند تا محلی برای حضور مردم شود.

    او در پایان در خصوص اماکنی که در طول شبانه روز فضایی بی دفاع هستند گفت: می‌توان با به سازی محیطی و ایجاد تاسیسات و مبلمان شهری و فضای سبز این اماکن را به فضا‌های امن تبدیل کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو