مدیران خودروعصر اعتبار

شهردار منطقه ۱۲ تهران خبر داد؛

افتتاح یادمان جهان پهلوان تختی در دی ماه

عصر ساختمان- سعادتی از افتتاح مکان رویداد جهان پهلوان تختی پیش از سالروز درگذشت او در پایتخت خبر داد.

افتتاح یادمان جهان پهلوان تختی در دی ماه
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، علی محمد سعادتی شهردار منطقه 12 تهران درباره مرمت و بازسازی زورخانه گرگان (محل تمرین جهان پهلوان تختی) در خیابان تختی (خانی آباد) گفت: در مرمت و بازسازی زورخانه گرگان که محل تمرین جهان پهلوان تختی بود، باید به این نکته توجه شود که مساحت زورخانه کوچک است و ترمیم و بازسازی آن به تنهایی کمکی در شناخت شخصیت تختی به شهروندان نمی‌کند.

    شهردار منطقه 12 تهران افزود: برای آن‌که بخواهیم اقدامی اساسی در این باره انجام دهیم باید تلاش کنیم تا مغازه و زمین پشت زورخانه گرگان که مالک خصوصی دارد را تملک کنیم.

    او افزود: اگر بخواهیم موزه زورخانه جهان پهلوان تختی را احداث کنیم و مدال و دیگر افتخارات این پهلوان را در آن جا قرار دهیم، به طور حتم به زمینی بزرگتر از مساحت فعلی زورخانه گرگان نیاز داریم.

    شهرداری منطقه 12 تهران در پاسخ به این سوال که آیا تا به امروز رایزنی‌های لازم برای تملک مغازه و ملک پشت زورخانه گرگان با مالک آن انجام شده است یا خیر؟ گفت: رایزنی‌های لازم با مالک ملک و مغازه پشت زورخانه گرگان انجام شده، اما متأسفانه مالکان این دو قطعه زمین قیمت بالایی را برای فروش ملک خود اعلام کردند.

    سعادتی تصریح کرد: ما برای آن که زمان را تا تملک خانه و زمین پشت زورخانه گرگان از دست ندهیم، طرح بازسازی آب‌نمای روبروی زورخانه را در دستور کار خود قرار دادیم و به این جمع‌بندی رسیدیم که محوطه‌سازی را از آب نمای این زورخانه آغاز کنیم.

    او بیان کرد: تصمیم بر آن است تا در ابتدای خیابان تختی محوطه یادمان جهان پهلوان تختی را احداث کنیم و مجسمه غلامرضا تختی که در حال حاضر برای مرمت و بازسازی به سازمان زیباسازی تهران منتقل شده است را در آن‌ مکان نصب کنیم.

    شهرداری منطقه 12 تهران تأکید کرد: به دنبال آن هستیم تا خیابان تختی را به "مکان رویداد" بدل کنیم که هر شهروندی که از این خیابان گذر می‌کند، بداند زورخانه گرگان مکانی است که جهان پهلوان تختی در آنجا تمرین کرده است.

    سعادتی در پاسخ به این سوال که کار احداث یادمان جهان پهلوان تختی در چه بازه زمانی انجام می‌شود؟ گفت: امیدواریم بتوانیم قبل از سالگرد درگذشت مرحوم غلامرضا تختی( 17 دی ماه) کار احداث آن را به پایان برسانیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار