مدیران خودروعصر اعتبار

عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد:

تسهیل فرصت های ساخت و ساز با شفاف سازی در حوزه شهرسازی

عصر ساختمان- عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران و رئیس کمیته شهرسازی و بافت فرسوده گفت: تسهیل فرصت های ساخت و ساز با شفاف سازی در حوزه شهرسازی اتفاق می افتد.

تسهیل فرصت های ساخت و ساز با شفاف سازی در حوزه شهرسازی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از مهر، زهرا نژادبهرام در مراسم رونمایی از سرویس های هوشمند شهرسازی با بیان اینکه این بهره برداری و اتفاق مبارک شکل نمی‌گیرد اگر کاربر مهارت دیده و کارآمد نداشته باشیم، تصریح کرد: هر اندازه اطلاعات در سامانه‌های مختلف و ظرفیت‌های مختلف در قالب شفافیت در اختیار افراد قرار گیرد، اما نتوان از آن استفاده کرد و در جهت منافع شهر و منافع فردی استفاده کنیم، نمی‌توان شهر هوشمند را ایجاد کرد.

    وی در ادامه اظهار کرد: آیا به واقع همه‌ شهروندانی که می‌خواهند خانه‌های خود را بسازند در این سامانه ثبت‌نام می‌کنند و از کارتابل شهروندی استفاده می‌کنند؟ به احتمال زیاد خیر. کسانی این کار را انجام می‌دهند که در این حوزه صاحب مهارت هستند و نوع اطلاعات را می‌شناسند. زمانی که این اطلاعات عرضه می‌شود باید گروه‌هایی کارآمد تربیت شوند که بتوانند این اطلاعات را در اختیار شهروندان قرار دهند یا اینکه آموزش‌های عمومی و همگانی داشته باشیم که شهروندان بتوانند از این ظرفیت‌ها استفاده کنند.

    نژادبهرام بیان داشت: اتفاق مبارکی که قرار است بستری از دقت، صحت و سرعت را برای صدور پروانه در اختیار شهروندان قرار دهد و شکاف بی‌اعتمادی را مرتفع کند، امروز بستری برای بروز تعارضات جدی و عدم شفافیت‌های موثر می‌شود. باید در این زمینه چه‌کار کرد و چه ظرفیتی را به‌جود آورد تا بتوانیم از این گسل به‌عنوان بستری برای ارتقای مهارت‌های شهروندی استفاده کنیم؟

    وی ادامه داد: امروزه 80 گام برای صدور پروانه تعریف شده که 35 گام آن به‌صورت الکترونیکی در اختیار کاربران قرار گرفته است. با هرگامی که پیش بینی می شود ظرفیت‌های بسیاری برای شهروندان ایجاد می‌شود. 

    نژادبهرام با بیان اینکه خروجی شفاف سازی که در حوزه شهرسازی به وجود آورده‌ایم تسهیل فرصت‌های ساخت‌وساز در حوزه کسب‌وکار است، عنوان کرد: یکی از وظایف ما به عنوان مدیریت شهری کاهش این زمان است. زمان کسب و کار برای کشور دانمارک در صدور پروانه 20 روز است، در کشور امارات 14 روز و در کشور ایران این میزان متفاوت است، این در حالی است کشور ما در حوزه‌ی کسب‌وکار و ساخت و ساز سرمایه گذاران بسیاری دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو