مدیران خودروعصر اعتبار

مدیر عامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران:

۱۶ هزاراستعلام الکترونیکی در حوزه شهرسازی طی یک سال گرفته شده است

عصر ساختمان- مدیر عامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران گفت: در یک سال گذشته ۱۶ هزار استعلام الکترونیکی در حوزه شهرسازی انجام شده است.

۱۶ هزاراستعلام الکترونیکی در حوزه شهرسازی طی یک سال گرفته شده است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از مهر، محمد فرجود در سومین همایش و نمایشگاه تهران هوشمند که با حضور پیروز حناچی شهردار تهران و محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در سالن همایش‌ برج میلاد برگزار شد، گفت: در یک سال گذشته اقدامات متعددی در دستور کار مجموعه سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران قرار گرفته که این برنامه‌ها در 5 سرفصل تعیین شده است.

    وی تصریح کرد: سرفصل‌های اجرا شده عبارتند از حوزه خدمات دیجیتال، شفاف‌سازی، مدیریت یکپارچه، فصل دوم عبارتند از توجه به نوآوری و حمایت از استارت‌آپها و راه‌اندازی مراکز نوآوری و همچنین فصل سوم شامل حمل و نقل هوشمند، حمل و نقل پارک حاشیه‌ای و توسعه دوچرخه‌محوری در شهر و محور چهارم شامل ایمنی و محیط زیست و فصل پنجم شامل فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای دسترسی شهروندان به محورهای اشاره شده بوده است.

    مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران ادامه داد: پس از همایش سال گذشته اقدامات متعددی در حوزه هوشمندسازی انجام شده که از آن جمله می‌توان به برگزاری انتخابات الکترونیکی شورایاری‌ها، سامانه جامع معاملات در شهرداری تهران، سامانه هوشمند ناوگان خودرو به نام سهند، سامانه مدیریت نامگذاری اماکن و معابر، توسعه سامانه 137 و فراهم کردن بستری برای ارسال عکس و صوت از سوی شهروندان در سامانه تهران من، حوزه شهرسازی و الکترونیکی کرده پرونده‌های شهرسازی و استعلام الکترونیکی در این حوزه، سامانه هوشمند پارک حاشیه‌ای در منطقه 2 و پایلوت آن در این منطقه، اپلیکیشن دوچرخه و دوچرخه‌سواری و توسعه آن در شهر، توسعه نقشه آنلاین تهران به عنوان پربازدیدترین نقشه در طول سال، سامانه بلیط، تجمیع بلیط‌های اماکن تفریحی و گردشگری و ... اشاره کرد.

    فرجود گفت: در یک سال گذشته 16 هزار استعلام الکترونیکی در حوزه شهرسازی انجام شده است. ضمن اینکه در حال حاضر سامانه تهران من یکی از بالاترین سامانه در الکسا محسوب می‌شود.

    وی ادامه داد: سال گذشته 500 هزار نفر از سامانه تهران من استفاده می‌کردند که این آمار در حال حاضر به دو میلیون و 500 هزار نفر افزایش یافته است.

    مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران با اشاره به برنامه‌های آینده این سازمان گفت: تمرکز بر یکپارچه‌سازی خدمات و توسعه آن، توسعه سامانه پارک حاشیه‌ای و تهران من و همچنین استفاده از فناوری‌های هوش مصنوعی از دیگر برنامه‌هایی است که در دستور کار قرار دارد و در واقع برنامه‌های حوزه حوزه فناوری شهرداری در یک بازه زمانی 4 ساله پیش‌بینی شده است.

    فرجود گفت: در هفته جاری نیز بنا داریم پارک حاشیه‌ای تهران را در سایر مناطق پایتخت عملیاتی کنیم.

    همچنین در سومین همایش و نمایشگاه تهران هوشمند، تفاهم‌نامه همکاری در زمینه هوشمندسازی میان شهرداری های تهران و مشهد امضا شد.  محمدرضا کلایی، شهردار مشهد در جریان امضای این تفاهنامه با اشاره به سرعت فناوری در شهرهای دنیا توصیه کرد که سایر کلانشهرها هم به هوشمندسازی بپیوندند.

    وی با بیان اینکه وقتی صحبت از شهر هوشمند می کنیم‌ به نظر می رسد این ترکیب دارای یک حشو قوی است، گفت: چرا که در معنای شهر، هوشمندی نهفته است. اما به عقیده من هوشمندسازی شهر شناختن قواعد حاکم در شهر، هوش شهر و در اختیار گذاشتن این ابزارها است.

    کلایی با توضیح اینکه با تکیه بر این سه اصل در شهر مشهد اقدامات برای هوشمندسازی آغاز شده است، اظهار کرد: در شهر مشهد نرم افزار «سیمپ» برای تفکیک زباله از مبدا شکل گرفت در چندین نقطه در کشور امتحان شد. با این حال ما تاکید داشتیم در وهله نخست مردم مشهد باید علاقه مند به تفکیک زباله باشند تا برنامه های این چنینی قابلیت اجرایی داشته باشد، اگر چنین شد نرم افزار می‌تواند کمک کند که برخی فرایندهای ما به سمت هوشمندسازی برود.

    وی تاکید کرد: مسیری که مدیریت شهری در مشهد آغاز کرده متفاوت است و امکان ارایه و انتقال تجربیات در حوزه هوشمندسازی به سایر شهرها وجود دارد.

    علاوه بر این، از پنج سامانه هوشمند شهری شهرداری تهران رونمایی شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار