مدیران خودروعصر اعتبار

اختصاص وام‌های کم‌بهره برای ساخت مسکن کارگران

عصر ساختمان-یک فعال کارگری با بیان اینکه اگر طرحی در زمینه مسکن به نتیجه نمی‌رسد آن را به هر قیمتی اجرا نکنیم، پیشنهاد کرد: در طرح مسکن ملی کارگران، وام‌های کم بهره در قالب تعاونی‌های مسکن در اختیار کارگران قرار گیرد.

اختصاص وام‌های کم‌بهره برای ساخت مسکن کارگران
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، عبداله مختاری در ارزیابی طرح ملی مسکن کارگران گفت: اگر قرار است در این زمینه تفاهم‌نامه‌ای با وزارت کار به امضا برسد و مقدمات اولیه این طرح نوشته شود معتقدم تعاونی‌های مسکن کارگری باید احیا شوند.

    وی گفت: قبل از هرچیز باید منطقه‌بندی شود یعنی کارگران هر منطقه به خصوص کارگران فاقد مسکن شناسایی و تقسیم‌بندی شوند تا هم فاصله مسافت محل کار تا محل سکونت به وجود نیاید و هم آلودگی هوا، ترافیک و خستگی کارگر را در پی نداشته باشد.

    ساخت واحدهای مسکونی کارگران توسط کارخانه‌های بزرگ

    این فعال کارگری به ساخت مسکن کارگری توسط برخی از کارخانه‌های قدیمی اشاره کرد و گفت: سالها قبل بعضی از کارخانه‌های بزرگ به فکر مسکن نیروهای کار خود افتادند و در داخل کارخانه یا محدوده محل کار برای کارکنان خود خانه‌سازی کردند تا از این طریق رفاه حال کارگران خود را فراهم کرده باشند و هنوز هستند کارخانه‌هایی که برای آرامش و رفاه حال نیروهای خود و نزدیکی به محل کار مجتمع‌های مسکونی می‌سازند.

    اختصاص وام ارزان به کارگران در قالب تعاونی‌های کارگری

    مختاری ادامه داد: در قانون کار ایجاد مسکن کارگران دیده شده و گفته شده که به تعاونی های مسکن کارگری تسهیلات بدهند و عوارضی برای شهرداری‌ها در نظر بگیرند ولی ما قانون را نادیده می‌گیریم و فقط مصوبه جدید می‌دهیم در حالی که باید قانون را تسهیل کنیم.

    به گفته وی، اگر تسهیلات و وام ارزان در قالب تعاونی‌های مسکن کارگری به تعاونی‌ها یا کارگران داده شود هم انحرافات طرح کمتر می‌شود و هم کارگران زودتر صاحبخانه می‌شوند.

     معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی چندی قبل اعلام کرد که طرح مسکن ملی برای کارگران در دست تهیه است و به زودی با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این زمینه تفاهم‌نامه امضا خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو