مدیران خودروعصر اعتبار

ارسال لایحه مالیات بر عایدی سرمایه به مجلس دوباره به تاخیر افتاد

عصر ساختمان- معاون حقوقی و فنی سازمان امور مالیاتی با اشاره به تدوین پیشنهاد قانون مالیات بر عایدی سرمایه توسط وزارت اقتصاد و سازمان امور مالیاتی گفت: بهمن سال گذشته این لایحه به دولت ارائه شد و پیش‌بینی می شود این لایحه، تا مهرماه به مجلس تقدیم شود.

ارسال لایحه مالیات بر عایدی سرمایه به مجلس دوباره به تاخیر افتاد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از فارس، محمود علیزاده معاون حقوقی و فنی مالیاتی سازمان امور مالیاتی در برنامه «بدون خط خوردگی» رادیو گفت و گو با بیان اینکه هر مالیاتی که قرار باشد در کشور اجرا شود، باید بر اساس قوانین و مقررات دریافت شود، گفت: به استناد اصل 51 قانون اساسی هیچ مسئولیتی و همچنین هیچ معافیتی وضع نمی شود مگر به موجب قانون باشد. در همین راستا تاکنون هیچ مالیاتی تحت عنوان مالیات بر عایدی سرمایه در قانون وضع نشده است.

    وی درباره چرایی عدم وضع قانون مالیات بر عایدی سرمایه اظهار کرد: سیاست گذاری ها در حوزه اقتصاد بر اساس شرایط کشور توسط قانون گذاران تدوین و وضع می شود و سازمان امور مالیاتی نیز به عنوان دستگاه مالیاتی آن را اجرا می کند.

    معاون حقوقی و فنی سازمان امور مالیاتی با اشاره به اینکه پیشنهاد قانون مالیات بر عایدی سرمایه توسط وزارت اقتصاد و سازمان امور مالیاتی تنظیم شده است، عنوان کرد: مالیات بر عایدی سرمایه و مسکن در قالب لایحه اصلاح مواد مالیات های مستقیم دیده شده و در حال حاضر در دولت در حال بررسی و تصویب مفاد آن هستیم.

    وی افزود: بهمن سال گذشته این لایحه به دولت تقدیم و کلیات آن نیز تصویب شد و چند جلسه نیز برای بررسی مفاد آن در دستور کار قرار گرفت و پیش‌بینی می شود با توجه به عزم و اراده دولت برای نهایی شدن این لایحه، تا مهر ماه به مجلس تقدیم شود.

    به گزارش فارس، در دو سال اخیر و همزمان با کاهش شدید درآمدهای نفتی از سویی و تشدید سوداگری در بازارهای مختلف بخصوص مسکن، دولت بارها وعده داده است که به زودی لایحه مالیات بر عایدی سرمایه را به مجلس تقدیم می‌کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار