مدیران خودروعصر اعتبار

تولید روزانه هزار قطعه کاشی حاوی نانوپوشش‌های تزئینی

عصر ساختمان- بیشترین سهم در پوشش‌های تزئینی مورد استفاده در کاشی و سرامیک، مربوط به پوشش‌های نانو است که در این راستا گروه تحقیقاتی یکی از شرکت‌های تولید کننده کاشی با خرید دستگاه لایه نشانی داخلی موفق شد که روزانه هزار قطعه کاشی حاوی پوشش تزئینی نانو تولید و روانه بازار کند.

تولید روزانه هزار قطعه کاشی حاوی نانوپوشش‌های تزئینی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، فرهاد غفاری، مدیرعامل این گروه تولیدی کاشی و سرامیک با اشاره به توسعه فناوری‌نانو و رسوخ آن به صنایع مختلف از جمله صنعت کاشی و سرامیک، گفت: استفاده از دستگاه PVD برای لایه ‌نشانی پوشش‌های تزئینی در این صنعت کاملا رواج یافته و بسیاری از تولیدکنندگان از این روش برای ایجاد پوشش‌های تزئینی استفاده می‌کنند به گونه‌ای که نسبت به سال‌های گذشته سهم نانو پوشش‌ها در پوشش‌های تزئینی کاشی و سرامیک افزایش بیشتری یافته و در حال حاضر بسیاری از تولیدکنندگان از این فناوری استفاده می‌کنند.

    وی، دوام بالای این نانوپوشش‌ها، مقاومت در برابر خراش و همچنین زیبایی محصول را از دلایل اقبال به نانوپوشش‌ها در صنعت کاشی و سرامیک دانست و یادآور شد: طی چند سال گذشته بسیاری از شرکت‌های فعال در صنعت کاشی و سرامیک از دستگاه PVD استفاده می‌کنند و این موضوع موجب افزایش رقابت در بازار شده است. بنابراین کاهش هزینه و افزایش کیفیت به یکی از کلیدی‌ترین عوامل موثر در تثبیت موقعیت تولیدکننده در بازار تبدیل شده است. 

    غفاری با اشاره به کاربرد فناوری نانو در کاشی و سرامیکی تولیدی این شرکت، خاطرنشان کرد: ما از نانوپوشش حاوی ترکیبات تیتانیوم به عنوان پوشش تزئینی روی کاشی و سرامیک استفاده می‌کنیم که این فناوری توسط این گروه تحقیق و توسعه به دست آمده است. در این فناوری از دستگاه PVD برای لایه‌نشانی ترکیبات TiN استفاده می‌کنیم که این دستگاه از یکی از شرکت‌های دانش بنیان داخلی خریداری شده است.

    وی با بیان اینکه از اواخر سال گذشته، پوشش‌دهی کالاهای تزئینی نظیر مجسمه را آغاز کردیم، اظهار کرد: علاوه بر آن در حال حاضر یک تا دو روز در هفته دستگاه PVD ما به ایجاد نانوپوشش‌های تزئینی روی این نوع کالاها اختصاص دارد. تا پیش از این معمولا این کالاهای تزئینی با استفاده از پوشش‌های معمولی ساخته می شد اما نانوپوشش‌دهی موجب بهبود کیفیت و دوام آنها شده و این موضوع باعث جذب مشتریان زیادی در این بخش شده است.

    غفاری از تولید دو شیفتی خط تولید این شرکت خبر داد که تقریبا به تولید روزانه هزار قطعه کاشی حاوی پوشش تزئینی نانو می‌انجامد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار