مدیران خودروعصر اعتبار

۱۱ مرداد؛ زمان ابلاغ جزییات تسهیلات اجاره‌ بها

عصر ساختمان- معاون وزارت راه با تاکید بر اینکه مجری شناخت و معرفی مستاجران واجد شرایط برای دریافت تسهیلات اجاره، این وزارتخانه است، گفت: جزئیات تسهیلات مرابحه کالا و خدمات، ۱۱ مرداد از سوی بانک مرکزی اعلام می‌شود.

۱۱ مرداد؛ زمان ابلاغ جزییات تسهیلات اجاره‌ بها
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، «محمود محمودزاده» در خصوص وام ودیعه مسکن و تصمیم شورای فقهی بانک مرکزی برای تغییر نام ودیعه مسکن به تسهیلات مرابحه خرید کالا و خدمات، گفت: تصمیم گرفته شده از سوی بانک مرکزی به هدف اصلی که همانا پرداخت تسهیلات به مستاجران واجد شرایط است، خدشه‌ای وارد نمی‌کند.

    معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه وام به مستاجران واجد شرایط پرداخت می‌شود، افزود: پیشنهاد بانک مرکزی و مصوبه شورای فقهی آن بانک بدین نحو است که تسهیلات واگذار اما در نهایت بعد از یک‌سال، اصل تسهیلات به بانک بازگردانده شود. منتظر هستیم جزئیات شنبه 11 مرداد از سوی بانک مرکزی به وزارتخانه اعلام شود. در عین حال، اصل موضوع که در اختیار قرار دادن تسهیلات به مستاجران است به قوت خود باقی می‌ماند.

    محمودزاده تصریح کرد: مجری شناخت و معرفی مستاجران وزارت راه و شهرسازی است. اما نوع تسهیلات و شیوه پرداخت و نحوه بازگرداندن آن، موضوعی است که بانک مرکزی در خصوص آن تصمیم‌گیری می‌کند.

    وی با اشاره به اینکه در تمامی مدتی که وام ودیعه اجاره مسکن در حال برنامه ریزی بود، جلسات متعددی بین وزارت راه و شهرسازی و بانک مرکزی برگزار شد، خاطرنشان کرد: پرداخت وام به مستاجران واجد شرایط تصمیم مشترک وزارت راه و بانک مرکزی بود.

    محمودزاده توضیح داد: شنبه 11 مرداد با اعلام و ابلاغ بانک مرکزی در خصوص جزئیات این وام، اطلاع رسانی لازم انجام می شود و کسانی که برای دریافت این نوع از تسهیلات ثبت‌نام کرده و واجد شرایط هستند، می‌توانند با اطلاع رسانی که از سوی وزارت راه و شهرسازی متعاقبا اعلام می شود نسبت به دریافت این نوع از تسهیلات اقدام کنند.

    روز گذشته 8 مرداد، حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا مصباحی‌مقدم عضو شورای فقهی بانک مرکزی درباره تصمیم آن شورا، عنوان کرد: مقرر شد بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی بتوانند به مستأجرانی که براساس اعلام وزارت راه و شهرسازی در شرایط کنونی دچار مشکلات اقتصادی برای تأمین مخارج خود از جمله هزینه مسکن شده اند، تسهیلات «مرابحه خرید کالا و خدمات» اعطا کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار