مدیران خودروعصر اعتبار

رییس شورای اسلامی شهر تهران عنوان کرد

به صفر رساندن تراکم فروشی یک پیروزی برای نظام است

عصر ساختمان- رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: موفقیت های این دوره مدیریت شهری باید به اطلاع مردم برسد و اینکه در این دوره مدیریت شهری توانستیم جلوی خیلی از مفسده ها گرفته شود.

به صفر رساندن تراکم فروشی یک پیروزی برای نظام است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، محسن هاشمی در پایان دویست و هفتاد و دومین جلسه شورا و در جمع خبرنگاران گفت: امروز جلسه پر باری داشتیم که بعد از نطق ها و تذکرات اعضای شورا، آقای قبادی رییس سازمان بهزیستی کشور نیز دقایقی را به سخنرانی پرداختند و بعد وارد دستور جلسه که بررسی لایحه شهر دوستدار سالمند که از جلسه قبل آغاز شده بود شدیم. در این جلسه نیز پیشنهادات مطرح را شده را به بحث گذاشتیم و برخی از این پیشنهادات به تصویب رسیدند و بررسی ادامه پیشنهادات به جلسه بعد موکول شد.

    وی افزود: امروز تصویب شد که نام سالمند بر اساس استاندارد بین المللی به افراد 65 سال به بالا اطلاق می شود و این لایحه سالمندان شهر تهران را در بر می گیرد. به سالمندان کارتی داده خواهد شد که با آن در سیستم حمل و نقل عمومی و اماکن فرهنگی و ورزشی متعلق به شهرداری تهران تخفیفاتی تعلق می گیرد و با این کارت مورد تکریم واقع می شوند و نیز با مبلغی شارژ می شود.

    هاشمی در ادامه در خصوص روند بررسی بودجه سال 1400 شهرداری تهران در شورا گفت: همانطور که می دانید بودجه به شورا آمده و در حال حاضر در کمیسیون ها در حال رسیدگی است البته تعداد پیشنهادات بسیار زیاد بوده که ما این پیشنهادات را به کمیسیون برنامه و بودجه ارسال کردیم و امروز هیات رییسه شورا نظر کمیسیون برنامه و بودجه را در مورد رسیدگی به پیشنهادات بررسی می کند و اگر اختلافی بین کمیسیون برنامه و بودجه و دیگر کمیسیون ها بود در کمیسیون تلفیق به این موراد رسیدگی خواهیم کرد.

    به گفته هاشمی، هفته آینده بخش اول بودجه شهرداری که مربوط به درآمدها است را در شورا مورد بررسی قرار خواهیم داد.

    هاشمی در ادامه سخنان خود با اشاره به مصاحبه دیروز شهردار تهران با اصحاب رسانه گفت: ایشان گفتند چهل و اندی سال از پیروزی انقلاب گذشته و بعد از جنگ تحمیلی روش جدید در مدیریت شهری ایجاد شد و  تصمیم گرفته شد که مدیریت شهری باید خود کفا شود. همین امر سبب شد که شهرداری ها به سمت قانون فروشی و شهر فروشی بروند تا بتوانند شهر را اداره کنند که اوج این موضوع را در مدیریت قبلی شهرداری دیدیم.

    وی افزود: آقای شهردار گفتند لازم است روش مدیریت در شهر را عوض کنیم و اجازه ندهیم شهرداری ها به سمت قانون فروشی ها بروند که در این راه توانستیم تراکم فروشی و فروش طبقات اضافی را به صفر برسانیم و به نظر من این یک پیروزی برای نظام جمهوری اسلامی است. چرا که در کنار عدم تراکم فروشی توانستیم شهر را اداره کنیم ، هزینه های حقوق نگهداشت شهر را بدهیم و در عین حال به سمت اجرای مگاپروژه هایی نرفتیم که معلوم نیست برای شهر نفع داشته باشد یا نه. ما به کیفیت زندگی در شهر پرداختیم و این روشی است که باید کلان شهر ها به آن بپردازند.

    هاشمی تاکید کرد: ما به شهرداری تهران نیامدیم که استخدام های بی رویه کنیم و  اقوام و دوستان را با فشار وارد سیستم مدیریت شهری کنیم، شما می بینید که در این دوره مدیریت شهری تعداد پرسنل به زیر 60 هزار نفر رسیده است. از طرفی می بینیم که در شهر فروشی ها و کمیسیون های ماده 100 تعداد خلاف ها کم شده و نگاه ویژه ای به فضای سبز و فعالیت های فرهنگی و طرح هایی نظیر نیلوفری شده است.

    به گفته وی، شهردار تهران باید در خصوص این موفقیت ها با رسانه ها صحبت کند و نیز اینکه ما در این دوره مدیریت شهری نه تنها بر بدهی شهرداری نیافزودیم بلکه بخشی از بدهی انباشته شهرداری از دوره قبل را نیز پرداخت کردیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار