افتتاح بیمارستان شهریار تا پایان سال ۹۸

عصر ساختمان- رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: بیمارستان امام خمینی(ره) شهریار با کمک مجمع خیرین و دانشگاه علوم پزشکی در حال ساخت است که پیشرفت مناسبی داشته و امیدواریم تا پایان سال ۹۸ به بهره‌برداری برسد.

شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۱:۰۰

افتتاح بیمارستان شهریار تا پایان سال ۹۸

به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان»، سامانه فارس من که با هدف پیگیری مستقیم مشکلات مردم شکل گرفت، در سریع‌ترین زمان ممکن به بررسی سوژه‌ها می‌پردازد و در همین راستا سوژه‌ای با عنوان «بیمارستان‌های حاشیه تهران نیازمند رسیدگی بیشتر» در سامانه فارس من ثبت شد.

مسعود ناصری‌پور رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران  درباره سوژه مخاطبان فارس من اظهار داشت: باید توجه داشته باشیم که تعداد تخت‌های بیمارستان‌های زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی اسیران در شهر تهران از وضعیت نسبتا مناسبی برخوردار است اما در حاشیه شهر تهران تعداد تخت‌ها وضعیت خوبی ندارند.

وی افزود:در شهرستان‌های ملارد و شهرقدس بیمارستان‌ وابسته به دانشگاه نداشتیم هرچند وزارت راه و شهرسازی در حال ساخت دو بیمارستان برای این مناطق بود که ادامه ساخت و تحلیل این بیمارستان‌ها به وزارت بهداشت سپرده شده که با بهره‌برداری از آنها وضعیت درمانی این مناطق بهبود خواهد یافت.

ناصری‌پور افزود: در محدوده شهرستان شهریار بیمارستان امام سجاد (ع) در حال ارائه خدمت به بیماران است که متاسفانه اگر شاخص تعداد تخت بیمارستانی را 1.5 تخت به ازای هر هزار نفر در نظر بگیریم این نسبت در این منطقه مناسب نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران ادامه داد: بیمارستان امام خمینی(ره) شهریار با کمک مجمع خیرین و دانشگاه علوم پزشکی در حال ساخت است که پیشرفت مناسبی داشته و امیدواریم تا پایان سال 98 به بهره‌برداری برسد که با افتتاح این بیمارستان وضعیت درمانی این منطقه نیز بهتر خواهد شد.

وی گفت: در شهرستان‌های رباط‌کریم و بهارستان بیمارستان‌های امام حسن(ع) و حضرت فاطمه(س) در حال خدمت‌رسانی هستند که نسبت به جمعیت از شاخص مناسبی برخوردار نیستند.

ناصری‌پور تصریح کرد: اکنون باید به فکر سرمایه‌گذاری برای ساخت بیمارستان‌های جدید در مناطق حاشیه‌ای تهران باشیم.

وی با اشاره به وضعیت بیمارستان‌های جنوب تهران عنوان کرد:در جنوب شهر تهران سه مجوز برای بیمارستان‌های فیروزآبادی، شهدای یافت‌آباد و هفتم تیر دریافت شده که این بیمارستان‌ها قابلیت بیمارستان جایگزین را دارند که ظرف چند سال آینده به بهره‌برداری خواهند رسید.

وی در پایان گفت: در شهرستان قدس و ملارد حدود 700 هزار نفر جمعیت وجود دارد که تنها دو بیمارستان 160 تختخوابی در حال خدمت‌رسانی هستند.

برچسب ها

ساخت بیمارستانبیمارستان
مطالب مرتبط بیشتر
برگشت به بالا