مدیران خودروعصر اعتبار

الزام دستگاه دولتی به کاهش ۵۰ درصدی مصرف برق

عصر ساختمان- سخنگوی صنعت برق گفت: استانداران باید از طریق روش‌هایی مانند تغییر ساعت دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها، نهاد‌های عمومی غیر دولتی، تعدیل روشنایی معابر و پایش مصرف بخش صنعتی و کشاورزی میزان مصرف را تا ۵۰ درصد کاهش دهند.

الزام دستگاه دولتی به کاهش ۵۰ درصدی مصرف برق
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از میزان، مصطفی رجبی مشهدی با اشاره به مصوبه هیات وزیران برای رعایت الگوی مصرف در استان‌ها اظهار کرد: بر اساس قانون برنامه ششم توسعه  و تصویب هیئت وزیران استانداران سراسر کشور موظف به نظارت و هماهنگی برای رعایت سقف برق مشخص شده هستند.

    سخنگوی صنعت برق تصریح کرد: استانداران باید از طریق روش‌هایی مانند تغییر ساعت  دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها، نهاد‌های عمومی غیر دولتی، تعدیل روشنایی معابر و پایش مصرف بخش صنعتی و کشاورزی میزان مصرف را تا 50 درصد کاهش دهند.

    وی افزود: مطابق این مصوبه به ادارات دولتی موظف به تنظیم دمای محیط کاری بر روی 25 درجه و خاموش کردن تمام سیستم‌های سرمایشی پس از پایان ساعت کاری هستند، در غیر این صورت شرکت توزیع برق می تواند برق آن‌ها را قطع کند.

    رحبی مشهدی ادامه داد: در این مصوبه شناسایی مراکز استخراج ارز دیجیتال نیز لحاظ شده است به گونه که وزارت ارتباطات با کمک نیروی انتظامی و وزارت نیرو باید نسبت به شناسایی جمع آوری و متوقف کردن دستگاه‌های غیر مجاز ارز دیجیتال اقدام کنند.

    به گفته وی، بنا به مصوبه هیئت وزیران از 15 خردادتا 15 مرداد بخش صنعت ملرم به صرفه‌جویی به میزان 3 هزار مگاوات از طریق تغییر ساعت کار تعطیلات و یا تعمیرات در بازه ساعت 12 تا پایان پیک مصرف است.

    رجبی مشهدی ادامه داد: صنایعی که مصارف خود را به ساعت 9 شب تا 6 بامداد منتقل کند مشمول دریافت پاداش‌های مدیریت مصرف وزارت نیرو خواهند شد.

    سخنگوی صنعت برق تصریح کرد: به منظور کاهش فشار بر شبکه برق، صنایع پتروشیمی فولاد و کشاورزی شهرک‌های صنعتی موظفند در ماه‌های گرم سال موظف به استفاده از مولد‌های خود اقدام کند و وزارت نفت نیز سوخت گاز مورد نیاز آن‌ها را از ابتدای خرداد تا پایان شهریور تامین خواهد کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو