مدیران خودروعصر اعتبار

احداث ۶۲ هزار مترمربع پارک در بومهن

عصر ساختمان- رئیس کمیسیون عمران شورای شهر بومهن با بیان اینکه شهرداری بومهن را ورشکسته تحویل گرفتیم، از احداث ۶۲ هزار مترمربع پارک در بومهن و کاهش بار ترافیکی در حومه پایتخت خبر داد.

احداث ۶۲ هزار مترمربع پارک در بومهن
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از فارس ، علی‌رضا بخششی در خصوص مصوبات شورای شهر بومهن از سال 92 تا 95 و مصوبات کمیسیون عمران این شورا اظهار داشت: تعداد جلسات شورا در طول این سه سال، حدود 288 جلسه بوده و تعداد مصوبات نیز به رقم 270 مصوبه رسیده که 40 درصد این مصوبات مربوط به عمران و آبادانی شهر است. وی افزود: شورای اسلامی شهر، شهرداری بومهن را در سال 92 ورشکسته تحویل گرفت و رشد بودجه شهرداری بومهن در طول دوره چهارم شورای اسلامی شهر نسبت به دوره قبل رشدی نزدیک به سه برابر داشته است.

    رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر بومهن ادامه داد: درمجموع، حدود 123 میلیارد تومان با احتساب متمم، بودجه را افزایش دادیم و 60 درصد این بودجه مربوط به عمران شهر بومهن بوده که برابر با 73 میلیارد و 800 میلیون تومان است و باقی آن نیز مربوط به هزینه‌های جاری و بخش‌های اداری و شهری است که به موارد مختلف اختصاص پیدا کرد.

    بخششی اضافه کرد: طی این سه سال، شاهد رشد 230 درصدی بودجه از سال 92 تا 95 بوده‌ایم که این خود نشان‌دهنده بالندگی شورای اسلامی شهر بومهن در دوره چهارم است.

    پیشرفت 80 درصدی باغ چنار بومهن

    رئیس کمیسیون عمران شورای شهر بومهن در خصوص پروژه‌های عمرانی شهر گفت: در ارتباط با فضای سبز و پارک‌ها در طول سه سال فعالیت شورای اسلامی شهر بومهن، باغ چنار بومهن به مساحت 5 هزار مترمربع و بالغ‌بر 800 میلیون تومان با زمین بازی احداث شد که 80 درصد پروژه پیشرفت دارد.

    بخششی ادامه داد: بالغ‌بر 200 میلیون تومان برای زمین بازی نظیر هندبال، والیبال، بسکتبال، زمین اسکیت هزینه شده است که این زمین به‌صورت چند منظور استفاده می‌شود.

    وی تصریح کرد: این زمین حتی می‌تواند کاربرد سینمای روباز داشته و همچنین محل برگزاری همایش‌های علمی، فرهنگی، نمایشگاه کتاب یا برپایی جشن‌ها باشد.

    احداث 62 هزار مترمربع پارک در بومهن

    رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر بومهن گفت: پارک شورا در شهرآباد به مساحت 2 هزار مترمربع بالغ‌بر 200 میلیون تومان، پارک گردو در لوران با مساحت 2 هزار مترمربع و بودجه حدود 200 میلیون تومان، فاز دوم پارک شقایق در کنار فرهنگسرای مهر با 8 هزار مترمربع و بالغ‌بر 800 میلیون تومان، پارک قره داغ در منطقه سیاه‌بند با حدود 40 هزار مترمربع اقدامات اولیه ساخت آن انجام‌شده و در آینده نزدیک به اتمام می‌رسد.

    وی تصریح کرد: پارک استخر بومهن در 500 مترمربع با بودجه بالغ‌بر 50 میلیون تومان و پارک شهرک طلاییه با متراژ 3 هزار مترمربع نیز در حال ساخت است.

    بخششی ادامه داد: نصب وسایل بازی، روشنایی و فضای سبز در این پارک با اعتباری بالغ‌بر 300 میلیون تومان در حال اتمام بوده و مساحت فضاهایی که ساخته شده به 62 هزار و 500 مترمربع رسیده؛ همچنین زمین پارک‌های در دست طراحی و احداث به مساحت 31 هزار مترمربع شامل پنج پارک بزرگ است.

    رئیس کمیسیون عمران شورای شهر بومهن افزود: پارک ترک‌آباد به مساحت 5 هزار مترمربع طراحی شده بود و مصوبه آن در سال گذشته صادر شد، اما متأسفانه با جلوگیری افرادی نسبت به اجرای پروژه روبه‌رو شده‌ایم که در حال حاضر پرونده ملک مذکور در دادگستری شهرستان پردیس در دست پیگیری است و امیدواریم با حل این موضوع و قید فوریت این پارک احداث شود.

    وی اظهار کرد: فضای ورودی شهر 35 هزار مترمربع بوده که در نوع خود بی‌نظیر است و همچنین احداث فضای سبز بلوارها به طول 6 کیلومتر انجام‌شده که این در مقایسه با سه دوره شوراهای قبل در خصوص احداث پارک با رشد 300 درصدی روبه‌رو بوده‌ایم و مقام نخست را در این خصوص، شورای دوره چهارم دارد.

    بخششی تصریح کرد: در واقع هر سال فعالیت شورای چهارم با یک دوره چهار ساله شوراهای قبلی برابری می‌کند و جمع مساحت پارک‌های در حال ساخت، ساخته و طراحی شده به بالای 90 هزار مترمربع می‌رسد.

    افزایش سرانه فضای سبز در بومهن

    رئیس کمیسیون عمران شورای شهر بومهن گفت: استاندارد فضای سبز در ایران 15 تا 25 مترمربع و استاندارد جهانی 20 تا 25 مترمربع بوده که وضع اکنون شهر بومهن حدود 15 مترمربع برای هر شهروند بوده و این عدد دلگرم‌کننده است؛ اما ما به این هم بسنده نمی‌کنیم و درصدد افزایش سرانه فضای سبز در شهر هستیم.

    بخششی در خصوص تملک باغ معروف به ایران‌نژاد در خیابان دلجوی بومهن توسط شهرداری گفت: در خصوص این باغ، تقریباً زمینی به مساحت بیش از 20 هزار مترمربع در بهترین نقطه شهر بومهن با هماهنگی‌هایی توسط دادستان، فرماندار، امام جمعه، شهردار و اعضای شورای شهر و همراهی ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) داشتیم.

    رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر بومهن تصریح کرد: تملک این باغ بزرگ به یک سرانجام بسیار خوبی رسید که خوشبختانه طی چند روز اخیر نماینده ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) در شهرداری بومهن حاضر و با تنظیم صورت‌جلسه، زمین تحویل این شهرداری شد.

    بخششی افزود: ما نیازمند مسجدی مجلل و بزرگ، ساخت سرای محله، کتابخانه و پارکی بزرگ در این منطقه هستیم که امیدواریم این پارک با مصوبه شورای شهر به پارک بانوان تبدیل شود.

    وی اضافه کرد: این موضوع مورد درخواست اعضای شورای اسلامی شهر بومهن است و این پروژه و کارهای اجرایی آن در آینده نزدیک آغاز خواهد شد.

    آسفالت 300 هزار مترمربع از معابر بومهن

    رئیس کمیسیون عمران شورای شهر بومهن در خصوص پروژه‌های دیگر شهر بومهن گفت: راه‌سازی ازجمله اقدامات این شورا بوده که ساخت پل‌های مختلف در این شهر بسیار چشمگیر است.

    بخششی ادامه داد: پل ارتباطی و سواره روی سیاه‌بند به شهرآباد با عرض 16 متر و طول 30 متر که با سازه بتونی و عرشه فلزی ساخته شده با هزینه‌ای 750 میلیون تومانی ایجاد شده است؛ همچنین پل گلدره چای ده بومهن که پل کالورت بتونی با عرض 30 متر و طول 10 متر با هزینه‌ای بالغ‌بر 350 میلیون تومان احداث شده است.

    وی افزود: پل بزرگ سواره‌رو در شهرک کشاورزی بر روی رودخانه سیاه‌رود و انتهای بومهن قدیم، محدوده شهرک کشاورزی، ضلع غربی پروژه بلوار امام رضا(ع) را به ضلع شرقی این پروژه متصل می‌کند.

    رئیس کمیسیون عمران شورای شهر بومهن ادامه داد: احداث این پل و تکمیل آن در فازهای دیگر نقش کمربندی شمالی بومهن را ایفا می‌کند که این جاده از ابتدای فاز چهار پردیس و گذر از شمال شهر بومهن به شهر رودهن خواهد رسید.

    بخششی اضافه کرد: این عملیات عمرانی یکی از مهم‌ترین پروژه‌های شهر است که کار آن با تجهیز کارگاه آغاز شده؛ این پل با سازه بتنی و عرشه فلزی با عرض 16 متر و طول 46 متر با بودجه 2 میلیارد و 200 میلیون تومان در آینده نزدیک به اتمام خواهد رسید.

    وی در ارتباط با میزان جدول‌گذاری و آسفالت معابر شهر نیز گفت: آسفالت معابر شهر بومهن تقریباً حدود 300 هزار مترمربع و معابر شهر با هزینه‌ای بالغ‌بر 12 میلیارد و 600 میلیون تومان آسفالت‌ریزی شده است.

    رئیس کمیسیون عمران شورای شهر بومهن در خصوص جدول‌گذاری بیان کرد: 23 هزار و 788 متر طول جدول‌گذاری در شهر بومهن است؛ این جدول‌گذاری با هزینه‌ای بالغ‌بر 21 میلیارد و 500 میلیون تومان انجام‌شده است.

    احداث پروژه بلوار امام رضا(ع) با هدف کاهش بار ترافیکی در بومهن

    بخششی خاطرنشان کرد: در بحث جاده‌سازی یک از پروژه‌های مهم، اساسی و استراتژیک شهر، پروژه بلوار امام رضا(ع) است که با هدف کاهش بار ترافیکی شهر بومهن و توسعه شهر از محور اصلی به سمت شمال و کاهش ترافیک این شهر در ابتدای دوره چهارم آغاز شده و تاکنون مشغول به کار در فازهای مختلف این پروژه هستیم.

    وی افزود: این بلوار حدود 6 کیلومتر طول دارد که از ابتدای فاز چهار پردیس تا ورزشگاه امام رضا(ع) به‌صورت بلوار 30 متری احداث شده است.

    رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر بومهن گفت: در فاز بعدی، این بلوار به شهرک کشاورزی متصل می‌شود که اقدامات با تجهیز کارگاه در حال اجراست و حدود یک و نیم کیلومتر از این پروژه در محدوده شهرک کشاورزی زیرسازی، آسفالت و جدول‌گذاری شده است؛ این پروژه 1.5 کیلومتری با هزینه‌ای بالغ‌بر یک میلیارد و 400 میلیون تومان انجام‌ شده است.

    بخششی تصریح کرد: در فاز یک بلوار امام رضا(ع) به طول 2.5 کیلومتر مبلغ 6 میلیارد تومان بودجه صرف شده و آن به اتمام رسیده است. وی اضافه کرد: اتمام فازهای مختلف این پروژه می‌تواند شمال شهر بومهن را از بن‌بست خارج و بار ترافیکی را از ابتدای خیابان لاله صحرای رودهن به پردیس متصل کند که فاز آخر و دو کیلومتر پایانی این پروژه در دست طراحی و بررسی‌های پایانی است؛ قرار گرفتن امامزاده سلطان مطهر(ع) در مسیر بلوار امام رضا(ع) برای گردشگری می‌تواند مثمر و قطب فرهنگی شهرمان باشد.

    امامزاده سلطان مطهر نگینی درخشان در بومهن

    بخششی در خصوص امامزاده سلطان مطهر(ع) گفت: قدمت این امامزاده به یک هزار سال بوده که چون نگینی در شهر بومهن می‌درخشد و این می‌تواند پایگاه خوب فرهنگی و مذهبی شهرستان پردیس باشد؛ خوشبختانه با مساعدت‌هایی که شورای شهر بومهن و شهردار داشتند، پروژه‌ای بالغ‌بر 350 میلیون تومان برای بازسازی و مرمت این امامزاده در نظر گرفته و انجام شد. وی اظهار کرد: در ارتباط با آرامگاه عمومی شهر بومهن که در منطقه شهرآباد قرار دارد، محوطه‌سازی و زیباسازی آرامگاه با هزینه‌ای بالغ‌بر 650 میلیون تومان به مساحت 2 هزار مترمربع انجام‌شده که این رفاه شهروندان بومهن را در پی خواهد داشت.

    رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر بومهن ادامه داد: همچنین محصور کردن آرامگاه منطقه لوران با بودجه 80 میلیون تومانی به پایان رسیده؛ این شورا در بخش نظارت بر آرامگاه‌های شهر توانسته با این اقدامات مؤثر تا حدودی توقعات شهروندان را برآورده کند.

    وی افزود: در خصوص دیگر پروژه‌های شهر بومهن، پروژه عمرانی ورودی شهر، رمپ و لوپ‌ها به مساحت 35 هزار مترمربع و با هزینه‌ای بالغ‌بر یک میلیارد و 250 میلیون تومان انجام‌شده و نمای شهر را بسیار زیبا کرده است؛ همچنین زیباسازی ورودی شهر کاشی‌کاری، گل‌کاری و... در ورودی شهر با بودجه 440 میلیون تومانی به اتمام رسیده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو