مدیران خودروعصر اعتبار

بیش از ۷۰۰۰ میلیارد از آورده متقاضیان مسکن ملی واریز شد

عصر ساختمان- مدیرعامل بانک مسکن با بیان اینکه تاکنون بیش از ۷۶۰۰ میلیارد تومان از سهم آورده متقاضیان مسکن ملی واریز شده است، گفت: نزدیک به ۲۰۰۰ میلیارد تومان از این منابع مردم به پروژه‌ها اختصاص یافته است.

بیش از ۷۰۰۰ میلیارد از آورده متقاضیان مسکن ملی واریز شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایسنا، محمود شایان با اشاره به افزایش سقف تسهیلات ساخت مسکن گفت: در حال حاضر سقف تسهیلات ساخت مسکن به روش های معمول 200 میلیون تومان به ازای هر واحد مسکونی است که امسال سقف تسهیلات مسکن برای سازندگانی که از فناوری های نوین در فرایند ساخت استفاده کنند بیش از دو برابر و به 450 میلیون تومان افزایش پیدا کرده است.

    شایان گفت: از انبوه سازان درخواست می کنم با توجه به شکاف عرضه با تقاضای مسکن از این تسهیلات ویژه بانک مسکن بهره ببرند تا بتوانیم به تدریج عقب ماندگی های تولید مسکن در کشور را جبران کنیم.

    وی درباره میزان عقب ماندگی عرضه از تقاضای مسکن طی سال های گذشته گفت: در حالی که سالانه باید حداقل یک میلیون واحد مسکونی در کشور ساخته و تولید می شد اما طی سال های گذشته این میزان به کمتر از 400 هزار واحد رسیده است.

    طبق اعلام بانک مسکن، مدیرعامل این بانک افزود: در همین راستا افزایش سقف تسهیلات ساخت برای واحدهای دارای فناوری نوین به 450 میلیون تومان به ازای هر واحد مسکونی، مشوق بانک مسکن برای تحریک سمت عرضه است و یک فرصت مناسب برای انبوه سازان خواهد بود.

    شایان همچنین درباره مشارکت بانک در تامین ملی پروژه های سراسری گفت: در این حوزه بانک مسکن در قالب برنامه اقدام ملی مسکن نسبت به تامین مالی تعدادی از واحدهای مسکونی اقدام کرده است.

    وی گفت: در این زمینه متقاضیان برای اینکه بتوانند از ابتدا در پروژه مشارکت داشته باشند 40 میلیون تومان سهم الشرکه خود را واریز کردند که تاکنون بیش از 76 هزار میلیارد ریال از سهم آورده متقاضیان توسط180،643 نفر واریز شده است.

    مدیرعامل بانک مسکن ادامه داد: از منابعی که از سوی متقاضیان برای ساخت مسکن ملی واریز شده، تاکنون نزدیک به 20 هزار میلیارد ریال از این منابع مردم به پروژه ها اختصاص یافته است. ضمن اینکه حدود 1،114 میلیارد ریال از منابع مالی بانک تزریق شده است.

    شایان با بیان اینکه استقبال خوبی از این طرح شده است تاکید کرد: بانک مسکن به تعهدات خود پایبند است و امیدواریم بتوانیم در بازه زمانی مشخص واحدهای مسکن ملی تکمیل و به متقاضیان واگذار شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار