مدیران خودروعصر اعتبار

نوسازی بافت‌های فرسوده با استفاده از ظرفیت تعاونی‌ها

عصر ساختمان- تعاونی‌های توسعه محلی به منظور ساماندهی ظرفیت‌های محله و مشارکت در احیا و بازآفرینی محلات نوسازی و ساخت مسکن در ۲۰۲۰ محله کم‌برخوردار کشور راه‌اندازی می‌شود.

نوسازی بافت‌های فرسوده با استفاده از ظرفیت تعاونی‌ها
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، بازسازی و نوسازی محله‌های ناکارآمد شهری از جمله برنامه‌های دولت رئیسی در قالب احداث 4 میلیون واحد مسکونی در طرح نهضت ملی مسکن است.

    در هفته‌های گذشته مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران تغییر کرده و محمد آیینی جایگزین مهدی عبوری شد.

    به منظور تحقق برنامه‌های احیا و نوسازی بافت‌های فرسوده، حاشیه شهرها و به طور کلی مناطق ناکارآمد، دولت در نظر دارد تا از ظرفیت تعاونی‌ها در این بخش استفاده کنند.

    در این خصوص نشست مشترکی بین مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری و رئیس اتاق تعاون ایران با هدف همکاری برای ساماندهی متقاضیان مسکن به ویژه مستاجران در 2020 محله کم برخوردار کشور در اتاق تعاون ایران برگزار شد.

    محمد آئینی - معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران - با اشاره به اینکه اتاق‌های تعاون با توجه به در اختیار داشتن بانک اطلاعاتی تولیدکنندگان مصالح ساختمانی آمادگی خود را جهت حمایت از نوسازی بافت‌های فرسوده و تامین مصالح ساختمانی با قیمت مناسب اعلام کرده است، اظهارکرد: در این نشست، مقرر شد تفاهم نامه مشترکی بین اتاق تعاون ایران، شرکت بازآفرینی شهری ایران و وزارت کشور جهت ساماندهی متقاضیان مسکن منعقد شود.

    وی افزود: همچنین مقرر شد در کل 2020 محله کم برخوردار کشور تعاونی‌های توسعه محلی جهت ساماندهی ظرفیت‌های محلی برای نوسازی ساخت مسکن و مشارکت در توسعه و بازآفرینی محلات راه‌اندازی شود.

    بر اساس اعلام شرکت بازآفرینی شهری ایران، طبق مطالعات و بررسی‌های صورت گرفته در سطح کشور 2020 محله کم برخوردار شناسایی شده که طرح توسعه و تحول اجتماع محور محلات کم برخوردار با مشارکت کلیه دستگاه ها و سازمان های ذیربط و با کمک گرفتن از ظرفیت ساکنان محلات در حال انجام است.

    بنابراین گزارش، وزارت راه و شهرسازی پیش‌بینی کرده که تحویل واحدهای نهضت ملی مسکن حداقل یک و نیم تا دو سال طول بکشد؛ همچنین به ساکنان شهر تهران که روش خودمالکی را انتخاب کنند وام 450 میلیون تومانی ساخت در بافت فرسوده و شهرهای اطراف پرداخت می‌شود که از طریق گروهی یا مشارکت با سازندگان اقدام به ساخت و ساز می‌کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو