مدیران خودروعصر اعتبار

۵۰۰ تعاونی مسکن ناموفق عمل کردند

عصر ساختمان- وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: از ۱۰ هزار تعاونی مسکن تنها ۵۰۰ تعاونی مشکل دارند که دلیل عدم موفقیت آنها ضعف مدیریتی بوده است.

۵۰۰ تعاونی مسکن ناموفق عمل کردند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ آقای حجت الله عبدالملکی گفت: امروز مشکلات و مسائل تعاونی‌های مسکن مهر برطرف شده و امروز 5 هزار و 500 واحد مسکن مهر که توسط تعاونی‌ها ساخته شده در 31 استان به بهره برداری رسید.

    به گفته وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی 10 هزار تعاونی مسکن در کشور داریم که از این تعداد 9 هزار و500 تعاونی موفق عمل کرده و 500 تعاونی هم که ناموفق بوده به دلیل ضعف مدیریتی و عملکرد نامناسب مدیران بوده است. من از نمره 20 به تعاونی‌های مسکن نمره 19 می‌دهم.

    پس از اقدام وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی بخش تعاون مغفول مانده اما ما در این دولت در نظر داریم که این بخش را تقویت کرده تا بتواند مسائل و مشکلات این حوزه را برطرف کند.

    طبق قانون باید سهم تعاون در اقتصاد کشور به 25 درصد برسد که هم اکنون سهم آن حدود 5 درصد است که این عقب ماندگی به دلیل جدی نگرفتن بخش تعاون توسط مدیران و توسعه نیافتن فضای کسب و کار توسط تعاونی‌هاست.

    امروز در مراسم افتتاح 5 هزار و500 مسکن مهر تعاونی‌ها، برنامه‌های ساخت 400 هزار واحد نهضت ملی مسکن که در قالب تفاهم نامه با وزارت کار تعاون و رفاه اجتماعی منعقد شده بود، پیگیری شد.

    بخش عمده‌ای از واحدهای مسکن مهر در ابتدای دولت 9 و 10 توسط تعاونی‌ها ساخته شده  بود که آمارها نشان می‌دهد هنوز بعد از گذشت دو دهه واحدهای مسکن مهر تعاونی به بهره برداری نرسیده و بخش عمده‌ای از این واحدها مشکل حقوقی و قضایی دارند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی