مدیران خودروعصر اعتبار

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور خبر داد:

صرف ۵۰ هزار میلیارد تومان برای نوسازی و بازسازی واحدهای روستایی

عصر ساختمان- معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از صرف نزدیک به ۵۰۰ هزار میلیارد ریال برای اجرای طرح نوسازی و بازسازی واحدهای روستایی کشور خبر داد.

صرف ۵۰ هزار میلیارد تومان برای نوسازی و بازسازی واحدهای روستایی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۷:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از مهر، عزیزالله مهدیان در حاشیه نشست با مدیران اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی به خبرنگار مهر گفت: در کشور پنج میلیون و 200 هزار مسکن روستایی داریم که در آغاز طرح نوسازی و بازسازی واحدهای روستایی در برنامه چهارم توسعه بیش از 85 درصد آنها فرسوده بود و از آن زمان سالاته 200 هزار واحد از این مساکن فرسوده بازسازی شده اند.

    وی با بیان اینکه اعتبارات هزینه شده برای این طرح توسط بنیاد مسکن با پرداخت وام کم بهره و کمک و آورده های مردم تامین شده است، افزود: تا کنون 140 هزار میلیارد ریال توسط بنیاد در این خصوص تامین و تخصیص اعتبار شده و آورده مردمی نیز بیش از آن و حتی دو برابر تسهیلات اعطایی از طریق بنیاد بوده که می توان گفت مجموع آنها رقمی نزدیک به 500 هزار میلیارد ریال است.

    معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور در خصوص تسهیلات اعطایی در این طرح نیز گفت: زمان آغاز طرح در سال 84، 50 میلیون ریال وام چهار درصدی به متقاضیان داده می شد که این رقم سال قبل 150 میلیون ریال با بهره پنج درصد بود و برای سال جاری نیز 170 و 200 میلیون ریال وام با کارمزد پنج درصد و امکان سفته زنجیره ای به روستائیان متقاضی بازسازی اعطا می شود.

    وی ادامه داد: در قالب طرح بازسازی و نوسازی مسکن روستایی تا کنون برای دو میلیون 100 واحد تامین اعتبار شده که از این تعداد قرارداد یک میلیون و 760 هزار واحد عقد شده و یک میلیون و 550 واحد نیز مورد بهره برداری قرار گرفته و علاوه بر آن در بحث واحدهای سانحه دیده نیز 350 هزار مسکن روستایی نوسازی شده است.

    مهدیان مجموع واحدهای روستایی نوسازی و بازسازی شده در کشور را یک میلیون و 950 هزار مورد عنوان و تصریح کرد: این تعداد معادل 39 درصد واحدهای روستایی بازسازی که در این میان آذربایجان شرقی با توجه به استقبال خوب روستائیان و اقدامات قابل توجه اداره کل بنیاد مسکن استان، رتبه نخست استفاده از تسهیلات نوسازی را با رقم بازسازی 52 درصد مسکن روستایی در اختیار دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو