مدیران خودروعصر اعتبار

وام ۳۵۰ میلیونی مسکن روستایی در آستانه آغاز اعطا

عصر ساختمان- صندوق ملی مسکن در انتظار تضمین‌نامه‌های سازمان برنامه و بودجه کشور به نمایندگی از دولت است تا سهمیه هر بانک برای اعطای وام ۳۵۰ میلیونی روستایی مشخص شود.

وام ۳۵۰ میلیونی مسکن روستایی در آستانه آغاز اعطا
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از مهر، کلیات پیشنهاد افزایش سقف تسهیلات مسکن روستایی در سال 1402 به مبلغ 350 میلیون تومان توسط دولت به تصویب رسیده و همان‌طور که از سوی مقامات ارشد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی عنوان می‌شود این وام هنوز به مرحله موافقت بانک‌ها و بانک مرکزی و جزئیات آن نرسیده است. این بار نیز موضوع افزایش سقف تسهیلات مسکن روستایی با وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به هیأت دولت ارسال شد و به نظر می‌رسد بر خلاف سری قبل که تسهیلات مسکن از 100 میلیون تومان به 200 میلیون تومان افزایش یافت با دردسر کمتری کلیات آن به تصویب رسیده است.

    سقف وام ساخت مسکن روستایی به تعداد سالیانه 200 هزار فقره در حال حاضر 200 میلیون تومان است که از آبان سال 1401 به تصویب هیأت وزیران رسید. این مبلغ بخشی از هزینه‌های ساخت مسکن در روستاها و شهرهای کمتر از 25 هزار نفر را پوشش می‌دهد و آنطور که رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اظهار کرد هزینه ساخت مسکن در روستا بالاتر از شهر است و طی ماه اخیر دولت با کلیات افزایش سقف این تسهیلات در سال 1402 به مبلغ 350 میلیون تومان برای 350 هزار فقره موافقت کرده است.

    اوایل شهریورماه مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد که پیشنهاد افزایش 100 درصدی وام مسکن روستایی را به هیأت دولت ارائه شده و سخنگوی دولت نیز طی یک ماه اخیر از افزایش سقف تسهیلات ساخت مسکن روستایی تا 350 میلیون تومان خبر داد؛ اما معمولاً پرداخت تسهیلات توسط بانک از زمان تصویب تا اجرا مقداری زمان‌بر خواهد بود و افزایش وام ساخت مسکن روستایی از 100 به 200 میلیون تومان نیز طی ماه‌ها طولانی زمان برد.

    خبر خوش وزیر راه و شهرسازی در راستای وام روستایی

    مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی روزهای اخیر در صفحه شخصی خود نوشت: امروز چهارشنبه سوم آبان 1402 در دولت افزایش وام نوسازی و ساخت مسکن روستایی از 200 میلیون تومان به 350 میلیون تومان به تصویب رسید. این خبر خوبی برای رونق بیشتر ساخت مسکن در روستاهای کشور خواهد بود.

    وام 350 میلیونی روستایی در انتظار تضمین سازمان برنامه بودجه

    سیدرضا حمیدی مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن، پیش تر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه (10 آبان) وام 350 میلیونی مسکن روستایی ابلاغ و توسط شورای پول و اعتبار تصویب شده، گفت: (10 آبان) مصوبه هیئت دولت با امضای مخبر معاون اول رئیس جمهور به تمام دستگاه‌ها ابلاغ شد اما ابلاغیه به معنای اجرای این قانون نخواهد بود؛ قطعاً برای اجرا این روند نیازمند زمان خواهیم بود.

    مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن در ادامه تاکید کرد: تسهیلات وام مسکن روستایی با سود 5 درصد است که مابه‌التفاوت 18 درصد را سازمان برنامه و بودجه باید برای پرداخت تضمین کند. طبق این مصوبه بانک مرکزی موظف به مشخص کردن بانک‌های عامل برای پرداخت این تسهیلات است.

    وی ادامه داد: در راستای قانون جهش تولید مسکن تضمین‌نامه‌ها و هرگونه تسهیلات مسکن از سوی دولت به صندوق ملی مسکن انتقال پیدا کرد؛ منتهی سازمان برنامه و بودجه کشور به نمایندگی از دولت باید تضمینی به صندوق ملی مسکن بدهد تا این صندوق نسبت به هر بانک سهمیه صادر کند که بانک‌ها بتوانند وظایف خود را آغاز کنند.

    حمیدی تصریح کرد: وام 350 میلیونی مسکن روستایی به تعداد 350 هزار فقره به روستاها و شهرهای زیر 25 هزار نفری با سود 5 درصدی اعطا می‌شود. حدود 100 هزار پرونده در راستای پرداخت وام مسکن روستایی 350 میلیونی تشکیل شده که پس‌از تضمین‌های سازمان برنامه و بودجه کشور به متقاضیان اعطا خواهد شد.

    به گفته مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن دوره بازپرداخت وام 350 میلیونی روستایی با سود 5 درصدی 20 ساله است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو