مدیران خودروعصر اعتبار

۷۰ درصد از متقاضیان در کلان شهر‌ها خواستار زندگی در واحد‌های حیاط دار هستند

عصر ساختمان- رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: ساخت پروژه‌های ویلایی سازی در کشور شروع شده و در شهر‌های کوچک‌تر اجرای آن با سرعت بیشتری در حال انجام است و ۷۰ درصد از متقاضیانی تمایل به سکونت در واحد‌های ویلایی را دارند.

۷۰ درصد از متقاضیان در کلان شهر‌ها خواستار زندگی در واحد‌های حیاط دار هستند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد رضا رضایی کوچی  گفت: در حال حاضر بانک‌ها در پرداخت تسهیلات  ساخت مسکن همکاری نمی‌کنند و این مشکل به کم کاری وزارت اقتصاد باز میگردد چراکه از سال گذشته و طبق قانون جهش تولید مسکن  باید برای بانک های که در این حوزه کم کاری کرده و اقدام به پرداخت تسهیلات نکرده اند جریمه در نظر بگیرد که متاسفانه در این حوزه تاکنون بانکی مشمول جریمه نشده اند.

    به گفته رئیس کمیسیون عمران مجلس،  طبق آخرین جلسه ای که  با حضور رئیس جمهور برگزار شد مقرر شد برای بانک ها جریمه نقدی در نظر گرفته شود که هنوز اجرایی نشده است و تا زمانی که بانک ها برای پرداخت تسهیلات ساخت پای کار نباشند امیدی به ساخت مسکن نیست.

    او می گوید: او در خصوص نرخ تسیهلات نهضت ملی مسکن هم اعلام کرد نرخ سودی که اعلام شده بیست ویک درصد است که  باعث می شود سازندگان و متقاضیان انگیزه ای برای اجرا کردن پروژه ها نداشته باشند.

    رئیس کمیسیون عمران مجلس بیان کرد:  ما در تلاش هستیم که بتوانیم بانک ها را پای کار بیاوریم چراکه همکاری بانک ها در این حوزه بسیار ضعیف است و در این رابطه هم تاکنون چندین بار به قوه قضائیه شکایت کرده  ایم اما همچنان شاهد آن هستیم که در این حوزه بانک ها سرپیچی می کنند و تا زمانی که بانک ها پای کار نیایند نمی توان کاری خاصی در این حوزه انجام داد.

    رضایی کوچی همچنین در خصوص اجرایی شدن طرح ویلایی سازی در پروژه های نهضت ملی مسکن اظهار کرد:  ساخت پروژه های ویلایی سازی در کشور شروع شده و در شهرهای کوچک تر اجرای آن با سرعت بیشتری در حال انجام است اما 70 درصد از متقاضیانی که تمایل به سکونت در واحدهای ویلایی را دارند اعلام کرده اند که ما در آنجا زمین نداریم بنابراین اگر انحصار زمین شکسته شود و  زمین به متقاضیان اعطا شود شاهد تسریع در روند ساخت پروژه ها خواهیم بود.

    او افزود:  در صورتی که اراضی در کلان شهرها تامین و زیرساخت آنها فراهم شود ما شاهد شرایط بهتر در بازار مسکن خواهیم بود به طوری که این امکانات زمینه ساز تسریع در اجرای یک میلیون واحد مسکونی شده و بسیاری از مهندسان بر سرکار رفته و زمینه برای اشتغال افزایش یافته و در کل اقتصاد کشور روند بهتری را طی خواهد کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو