مدیران خودروعصر اعتبار

گشت زنی و مراقبت از ویلاهای خالی در مازندران

عصر ساختمان- رئیس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی مازندران گفت که گشت‌زنی و مراقبت از ویلاها و خانه‌های خالی در استان با حساسیت و شدت بیشتری همانند سالهای گذشته در تعطیلات نوروزی در حال انجام است.

گشت زنی و مراقبت از ویلاهای خالی در مازندران
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، سرهنگ ولی الله گنجیان مقدم روز یکشنبه با اظهار این نکته که ویروس کرونا نه تنها خللی در انجام وظایف نیروی انتظامی وارد نکرده است ،بلکه با شدت و حدت بیشتری گشت زنی ها ادامه دارد، افزود: طبق بررسی های صورت گرفته از آغاز تعطیلات نوروزی ( بیست و هشتم اسفند سال قبل تا هشتم فروردین امسال ) گزارشی از سرقت ویلاهای خالی استان نداشته ایم.

    در راستای نگرانی و احتمال وقوع سرقت از خانه ها و ویلاهای خالی ،ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان مازندران اداره کل امنیتی و انتظامی استانداری را در مصوبه ای موظف کرد تا با هماهنگی نیروی انتظامی و سپاه کربلا پایش ، رصد و گشت زنی را به صورت ویژه درسطح استان انجام دهند.

    براساس آمار منابع رسمی از 2 دهه گذشته تاکنون حدود 35 هزار ویلا به شکل غیر مجاز در مازندران ساخته شد و همچنین بر اساس آمار های میراث فرهنگی و گردشگری استان مازندران، بیش از 90 هزار ویلا و خانه اجاره ای غیرمجاز در استان شناسایی شده است که ظرفیت آن بیش از 500 هزار نفر شب است که در واقع جای خالی هتل ها و اقامتگاه های رسمی را پر می کنند.

    رئیس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی مازندران با بیان اینکه سپاه کربلای استان همکاری خوبی در این ماموریت دارد، در عین حال افزود : بررسی ها نشان می دهد که شماری از صاحبان ویلاها و  خانه های  استیجاری خالی از سکنه نیست.

    گنجیان از کاهش 53درصدی جرائم خشن شامل؛ سرقت مسلحانه، سرقت بانک و طلا فروشی و سرقت به عنف در ایام تعطیلات نوروزی امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل در مازندران  خبر داد.

    با ورود ویروس کرونا به مازندران گردشگری نخستین ایستگاهی بود که به تعطیلی کشیده شد و مازندران با محدودیت های سخت ممنوعیت ورود مسافران روبرو شد.

    یکی از اقدامانی که برای جلوگیری از ورود مسافر به مازندران اجرایی شد، ممنوعیت خدمات دهی مجموعه های گردشگری به مسافران و گردشگران بود تا در شرایطی که مسئولان راضی به قرنطینه نیستند، حداقل بتوان با روش سلبی جلوی ورودمسافر را گرفت.

    در حال حاضر پس از گذشت حدود 40 روز از نخستین روز شناسایی 2 بیمار کرونایی در شهرستان بابل استان مازندران ، ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرنا استان علاوه بر مدیریت بر جلوگیری از تجمع و تردد های غیر ضروری با هدف قطع زنجیره انتقال ویروس ، امنیت سرمایه گذاری ، مالی و اقتصادی همه شهروندان بومی و غیر بومی را نیز مورد توجه قرار داده است.

    طبق آمار رسمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران ویروس کرونا تاکنون یک هزار و 600 نفر را در استان مبتلا کرده است .

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار