مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات عمومی و دولتی عنوان کرد:

تحویل ۲۵ هزار تخت بیمارستانی به وزارت بهداشت

عصر ساختمان- مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات عمومی و دولتی با اشاره به عملکرد این سازمان گفت: ساخت بیش از ۲۵۰ بیمارستان و تحویل ۲۵ هزار تخت بیمارستانی به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از مهم‌ترین دستاوردهای سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات عمومی و دولتی است.

تحویل ۲۵ هزار تخت بیمارستانی به وزارت بهداشت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، علی نبیان روز سه‌شنبه در آیین افتتاحیه دومین کنفرانس بین‌المللی «بهبود تاب‌آوری بیمارستان‌ها و مراکز حیاتی» در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی افزود: همچنین ساخت بیش از 130 پروژه ساختمان‌های بزرگ از جمله مرکز پژوهش‌ها و مجلس شورای اسلامی از دیگر اقدامات این سازمان است.

    وی با بیان اینکه بیش از 450 پروژه توسط سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات عمومی و دولتی اجرایی شده است، تأکید کرد: حدود سه میلیون و 600 هزار مترمربع فضاهایی است که ساخته و تحویل دستگاه‌های مرتبط شد.

    نبیان با اشاره به لزوم مقاوم‌سازی ساختمان‌های مهم از جمله بیمارستان‌ها و مراکز آموزشی به‌ خصوص در برابر زلزله تصریح کرد: به همین منظور سازمان مجری از سال 90 با کمک مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، سازمان برنامه‌ و بودجه و نخبگان پای‌ کار آمده تا با مطالعه و پژوهش در این‌ رابطه و با ارائه آن به جامعه مهندسی بتوان در ارتباط با مقاوم‌سازی قدم‌های بزرگی بردارند.

    وی با بیان اینکه به‌ روزرسانی آیین‌نامه و مقررات ساخت‌وساز از دیگر اقدامات در این بخش است، به همکاری‌های مشترک سازمان مجری و دفتر اسکان بشر ملل متحد اشاره کرد و گفت: به همین منظور با هدف بررسی میزان مقاوم‌بودن ساختمان‌ها، به بررسی بیمارستان‌های در حال ساخت پرداختیم که در نتیجه یک پروژه بیمارستانی در شهرسازی که در حال ساخت است در ارتباط با قسمت‌های غیرسازه‌ای انتخاب و مورد بررسی قرار گرفته است.

    نبیان، آموزش برای فعالان بخش ساخت‌وساز را از دیگر برنامه‌های مشترک سازمان مجری و دفتر اسکان بشر ملل متحد عنوان کرد و گفت: در مجموع 11 پروژه در سطح کشور در دستور کار قرار گرفته که مشاوران آن نیز انتخاب شدند تا در قالب این همکاری مشترک، نسبت به مطالعات عملکردی آنها اقدام شود.

    وی ادامه داد: این بیمارستان‌ها در شهرهای اردبیل، رشت، ایرانشهر، میاندوآب، شوشتر، روانی رازی تهران، کرج، زابل، کرمانشاه، بوشهر و ساری قرار دارند.

    معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه رویکرد سازمان مجری در کنار ساخت بیمارستان‌های مقاوم تاب‌آور جدید، مقاوم‌سازی بیمارستان‌های قدیمی است، تأکید کرد: تهیه دستورالعمل‌ها برای الزامی شدن دستورالعمل‌های سازمان مجری از دیگر برنامه‌ها است.

    نبیان با اشاره به تاب‌آوری 85 درصد از ساختمان‌های ژاپن در برابر زلزله گفت: هدف ما این است که با حداقل منابع، بتوانیم اقدام مقاوم‌سازی مراکز و ساختمان‌ها به‌ خصوص بیمارستان‌ها و مراکز آموزشی را رقم بزنیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو