مدیران خودروعصر اعتبار

تنها یک دستگاه در استان تهران اراضی مازاد خود را ارائه کرده است

عصر ساختمان- مدیرکل راه وشهرسازی استان تهران گفت: اکنون تنها یک دستگاه در استان تهران اراضی مازاد خود را برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن ارائه کرده است.

تنها یک دستگاه در استان تهران اراضی مازاد خود را ارائه کرده است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛  یکی از مهم ترین برنامه های دولت در حوزه مسکن در حال حاضر تکمیل و آغاز عملیات اجرایی پروژه های نهضت ملی مسکن است که در این خصوص دولت تاکنون توانسته است عملیات اجرایی 700 هزار واحد پروژه نهضت ملی مسکن را آغاز کند که بخشی از این واحدها قرار شده است در قالب اختصاص زمین به گروه های تک نفره و یا گروهی به صورت واحدهای ویلایی ساخته و اجرایی شود.

    طبق بررسی و ارزیابی های انجام شده از متقاضیان مشخص شد که بخش عمده ای از جامعه خواستار زندگی در واحدهای ویلایی و حیاط دار هستند که این خود می تواند زمینه ساز ورود جدی تر دولت به این حوزه باشد به طوریکه بسیاری از متقاضیان در نظرات خود در گزارش های  درج شده در سایت اعلام کرده اند که در صورت اعطای زمین به ما خود آماده ساخت واحدهای مسکونی به صورت تدریجی و حیاط دار هستیم و این خود می تواند زمینه ساز  جوانی جمعیت و افزایش فرزند آوری در بین افراد باشد چراکه پیش از این بسیاری از  افراد جامعه اعلام می کردند که در واحدهای مسکونی 40 تا 60 متر امکان افزایش فرزند به دلیل محدودیت جا وجود ندارد.

    براساس این گزارش دولت در صورتی که بتواند اقدامات لازم در خصوص تامین زمین و دریافت اراضی مازاد از سوی دستگاه ها را در دستور کار خود قرار دهد شاهد تسریع در روند اجرای این طرح خواهد شد چراکه طبق قانون دولت خود نباید به صورت مستقیم برای ساخت واحد مسکونی ورود پیدا کند و باید با اعطای تسهیلات و همچنین فراهم کردن زیرساخت های کافی اقدامات لازم را برای تامین زمین انجام دهد.

    طبق اعلام محبت خواه مدیرکل راه وشهرسازی استان تهران هنوز در استان تهران بسیاری از دستگاه ها همکاری لازم برای اعطای زمین را انجام نداده اند وهمین خود باعث کندی در روند اجرای طرح شده است چرا که اگر اراضی در استان تهران وجود داشته باشد امکان ورود به طرح ویلایی سازی به جز شهر ایوانکی هم فراهم می شود.

    او ادامه داد: در حال حاضر به جزء وزارت جهاد کشاورزی تاکنون هیچ دستگاه دیگری اراضی خود را نیاورده  و همین خود باعث کندی در اجرای طرح شده است و باید تمامی دستگاه ها در قالب طرح جهش تولید مسکن اراضی خود را بیاورند که در غیر این صورت سند به وزارت راه وشهرسازی می خورد.

    گفتنی است دولت در حال حاضر باید اقدامات لازم در حوزه تامین اراضی مازاد از دستگاه ها را در دستور کار خود قرار دهد تا شاهد تسریع در روند اجرای پروژه ها باشیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو