مدیران خودروعصر اعتبار

هبلکس، جایگزین بلوک سیمانی

عصر ساختمان- در سال‌های اخیر، پذیرش جایگزین بلوک سیمانی با مصالح جدید توسط فعالان حوزه ی ساختمان بیش از آنچه انتظار می‌رفت طول کشید.

هبلکس، جایگزین بلوک سیمانی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان»، در سال‌های اخیر، پذیرش جایگزین بلوک سیمانی با مصالح جدید توسط فعالان حوزه ی ساختمان بیش از آنچه انتظار می‌رفت طول کشید. این واقعیت در صنعت ساخت و ساز وجود دارد که پروسه‌ی جایگزینی شیوه‌ها و مصالح ساختمانی نوین در مقایسه با سایر صنایع ، موانع بسیاری دارد و فعالان ساختمانی در برابر تغییر انعطاف پذیر نیستید. طبیعیست که جایگزین بلوک سیمانی باید مصالحی باشد که امتحان خود را طی سالیان پس داده و ریسک کمتری دارد. با این وجود جایگزینی بلوک سیمانی با هبلکس سال‌هاست پذیرفته شده و امتحان خود را پس داده است. پیش از انتخاب بلوک باید برآوردی از هزینه ‌ها داشت. برای مثال قیمت هبلکس 10 سانتی در مقایسه با نمونه مشابه بلوک سیمانی معمولا بیشتر است اما نکته اینجاست که تنها ملاک انتخاب هبلکس قیمت نیست و مجموع هزینه های نصب و ملات و زمان بندی پروژه و نیروی انسانی و هزینه‌ های حمل باید در برآورد هزینه نهایی سهم داشته باشد. دسترسی به هبلکس نیز در ایران به سادگی صورت می‌گیرد. برای استعلام قیمت بلوک هبلکس تهران و سایر شهر های ایران کافیست به سایت عمران مدرن به نشانی omranmodern.com مراجعه کنید یا با کارشناسان عمران مدرن از طریق شماره تلفن 02162999675 تماس بگیرید.

    انتخاب جایگزین بلوک سیمانی

    عوامل متعددی در انتخاب جایگزین بلوک سیمانی تاثیر دارد. عواملی مانند الزامات پروژه ، دسترسی به مصالح در محل پروژه و ملاحظات هزینه. مشاوره با متخصصان عمران مدرن به شما کمک میکند تا با در نظر گرفتن نیازهای ویژه‌ی هر پروژه ، مناسب ترین بلوک ساختمانی را انتخاب کنید.

    بهترین جایگزین بلوک سیمانی چیست؟

    بسته به نیازها و اهداف پروژه ، چندین جایگزین برای بلوک سیمانی وجود دارد. در ادامه محبوب ترین جایگزین ها را بررسی می‌کنیم.

    1. بلوک هبلکس (بلوک بتنی هوادهی اتوکلاو شده - AAC)

    بلوک های AAC ، سبک وزن ، بسیار عایق و مقاوم در برابر آتش هستند. این بلوک ها مزایایی مانند بهره وری انرژی ، عایق صدا و سهولت ساخت را ارائه می دهند. بلوک های AAC به دلیل خواص و برتری هایی که دارند، محبوب ترین جایگزین بلوک سیمانی هستند.

    2. بلوک بتنی ICF

    بلوک های پیش ساخته ای هستند که از پانل های عایق فومی تشکیل شده اند و برای ایجاد دیوار های مستحکم با بتن پر می شود. ICF ها عایق حرارتی عالی، بهره وری انرژی مناسب و قابلیت های عایق صدای خوبی ارائه می دهند. این بلوک ها به دلیل استحکام ، دوام و سهولت ساخت بسیار معروف هستند.

    3. پانل های عایق سازه ای SIP

    پانل های ساختمانی کامپوزیتی معمولاً از یک لایه عایق فوم که بین دو پانل سفت و سخت قرار گرفته است، مانند تخته رشته ای جهت دار (OSB) تشکیل شده اند. SIP ها بازده حرارتی بالا ، استحکام ساختاری و نصب سریعی دارند. این بلوک ها معمولاً در سازه‌ های تجاری و مسکونی استفاده می شوند.

    چرا بهترین جایگزین بلوک سیمانی هبلکس است؟

    بلوک های بتن هوادهی اتوکلاو شده (AAC) مزایای متعددی نسبت به بلوک های سیمانی سنتی دارند که به محبوبیت آنها در صنعت ساختمان کمک می کند. دلایلی وجود دارد که بر برتری بلوک های AAC تاکید دارد. در ادامه برخی از این دلایل را مرور می‌کنیم.

    جایگزین بلوک سیمانی با بلوک سبک تر

    اولین دلیل انتخاب جایگزین بلوک سیمانی به جای بلوک هبلکس بحث سبک سازی ساختمان است. بلوک های AAC به طور قابل توجهی سبک تر از بلوک های سیمانی معمولی هستند. چگالی کم با ترکیب حباب های هوا در طول فرآیند تولید به دست می آید. وزن سبک حمل و نقل و نصب را آسان می‌کند و زمان ساخت و هزینه های کار را کاهش می دهد.

    جایگزینی بلوک سیمانی با هبلکس و عایق قوی تر

    بلوک های AAC دارای خواص عایق حرارتی عالی هستند. حفره های هوا در داخل بلوک ها سطح بالایی از عایق را فراهم می کنند و انتقال حرارت از طریق دیوارها را کاهش می دهند. این ویژگی به حفظ انرژی در ساختمان کمک می کند، وابستگی به سیستم های گرمایش و سرمایش را کاهش می دهد و بهره وری انرژی در ساختمان ها را بهبود می بخشد.

    برای آلودگی صوتی کمتر بلوک سیمانی را با بلوک ACC جایگزین کنید

    بلوک های AAC عایق صوتی موثری را ارائه می دهند. ساختار متخلخل بلوک ها امواج صوتی را جذب می کند و انتقال صداهای مزاحم بین اتاق ها یا از منابع خارجی را کاهش می دهد. این ویژگی به محیط زندگی یا کاری آرام تر کمک می کند. جایگزین بلوک سیمانی با هبلکس به کاهش آلودگی صورتی ساختمان کمک بسیاری خواهد کرد.

    بلوک هبلکس در برابر آتش مقاومت بهتری دارد

    بلوک های AAC مقاومت بالایی در برابر آتش دارند. ترکیب مواد معدنی و وجود حفره های هوا، بلوک های AAC را در برابر آتش مقاوم می کند. این بلوک ها هنگام قرار گرفتن در معرض دما های بالا گاز های سمی آزاد نمی کنند و به گزینه ای امن تر برای ساخت و ساز تبدیل شده است.

    افزایش دوام سازه با جایگزینی بلوک هبلکس به جای بلوک سیمانی

    بلوک های AAC با وجود وزن سبکی که دارند از نظر ساختاری قوی و بادوام هستند. این بلوک ها مقاومت فشاری بالایی دارند که اجازه می دهد بار های قابل توجهی را تحمل کنند و پایداری سازه ها را فراهم کنند. بلوک های AAC همچنین مقاومت خوبی در برابر عوامل جوی ، آفات و رشد کپک دارند که باعث افزایش طول عمر آنها می شود.

    بلوک ACC نسبت به بلوک سیمانی ضرر کمتری برای محیط زیست دارد

    بلوک های AAC دوستدار محیط زیست هستند. در ساخت این بلوک ها از مقدار قابل توجهی مواد بازیافتی مانند خاکستر بادی استفاده می کنند و در مقایسه با بلوک های سیمانی سنتی به انرژی کمتری نیاز دارند. بلوک های AAC نیز قابل استفاده مجدد و بازیافت هستند و به کاهش تولید زباله کمک می کنند.

    بلوک هبلکس انعطاف بالایی دارد

    بلوک‌ های AAC تطبیق‌پذیری بسیار خوبی با طراحی دارد و امکان سبک ‌های مختلف معماری و کاربردهای ساخت‌وساز را فراهم می‌کنند. بلوک هبلکس را می توان به راحتی برش داد، شکل داد و سوراخ کرد تا نیازهای طراحی های خاص را برآورده کنند. جایگزین بلوک سیمانی با هبلکس دست سازندگان را برای اجرای طرح های پیچیده تر باز می‌گذارد.

    جهت استعلام قیمت و خرید بلوک هبلکس به عنوان جایگزین بلوک سیمانی می توانید از طریق وبسایت omranmodern.com و یا شماره 02162999675 با کارشناسان عمران مدرن در ارتباط باشید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو