مدیران خودروعصر اعتبار

جزئیات جدید از ساخت مسکن معلولان در دولت سیزدهم

عصر ساختمان- رئیس سازمان بهزیستی با بیان اینکه از برنامه‌های سازمان بهزیستی ساخت و ایجاد ۱۶۰ هزار واحد مسکونی برای معلولان است،گفت: در دولت سیزدهم ۳۲ هزار واحد مسکونی به معلولان تحویل داده شده است.

جزئیات جدید از ساخت مسکن معلولان در دولت سیزدهم
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از فارس، علی‌محمد قادری رئیس سازمان بهزیستی کشور در نشست خبری با رسانه‌ها که امروز در این سازمان برگزار شد، گفت: ما باید یاد شهدای سازمان بهزیستی و شهید فیاض‌بخش را که خدمات بسیاری به این سازمان ارائه کردند را گرامی بداریم.

    وی افزود: در این سازمان تلاش‌های بسیاری صورت گرفته و همکاران توانسته‌اند به بیش از 7.5 میلیون نفر از افراد تحت پوشش این سازمان خدمات ارائه کنند به طوری که در حال حاضر ما 161 مأموریت کاری را دنبال می‌کنیم.

    رئیس سازمان بهزیستی در ادامه با اشاره به برنامه تجلیل از خانواده‌های فرزندپذیر گفت: به همین مناسبت فردا با حضور مقامات کشوری در سالن اجلاس ریاست‌ جمهوری برنامه در آغوش سیمرغ به پاسداشت تجلیل از خانواده‌های فرزندپذیر نیازمند درمان تجلیل خواهد شد.

    وی در ادامه گفت: آغوش سیمرغ برای اولین‌بار در کشور برگزار خواهد شد و 400 خانواده فرزندپذیر از اقصی‌نقاط کشور در آن حضور خواهند داشت.

    قادری درباره مسئله فرزندخواندگی گفت:در رابطه با خانواده‌ها و شرکای این سازمان تلاش و خدمات بسیار مطلوبی را به این فرزندان ارائه دهیم و انصافا خانواده‌ها توانسته‌اند قدم‌های خوبی را برای فرزندپذیری افراد دارای معلولیت داشته باشند.

    وی با اشاره به آخرین آمار معلولان تحت پوشش این سازمان گفت: در حال حاضر ما 2 میلیون و 900 هزار خانواده را تحت پوشش خود داریم که جمعا این میزان به 7.5 میلیون نفر می‌رسد و برخی از آنها تک خدمت و برخی چند خدمت از ما دریافت می‌کنند.

    رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به تخلف‌های صورت گرفته در برخی از مراکز نگهداری کودکان گفت: تخلف از نگاه سازمان بهزیستی و دستگاه‌های نظارتی مورد بررسی و پیگیری می‌گیرد و ما بیش از 200 دستورالعمل داریم که همواره نظارت‌های جدی و شدیدی را بر این مراکز داشته و خواهیم داشت.

    وی ادامه داد: سازمان بهزیستی در بیست و یک ماه گذشته توانست به بیش از 65 هزار تماس جامع هدف خود در کمتر از 72 ساعت پاسخ بگوید.

    قادری همچنین با اشاره به زمان رسیدگی به تخلفات صورت گرفته در برخی از مراکز نگهداری کودکان گفت: ما در کمتر از بیست و چهار ساعت این تخلفات را بررسی و سریعا مداخله می‌کنیم و حتی در برخی اوقات منجر به تذکر و یا انحلال این مراکز می‌شود.

    رئیس سازمان بهزیستی در ادامه این نشست با اشاره به آخرین وضعیت پلیس اطفال گفت:‌ این لایحه هم‌اکنون در کمیسیون قضایی مجلس در حال پیگیری است و در زمان کوتاهی سیر تکمیلی خود را طی خواهد کرد و ما منتظر تصویب این کمیسیون هستیم.

    قادری در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس درباره آخرین وضعیت مسکن معلولان در کشور گفت: افق این سازمان ساخت و پیگیری 160 هزار واحد مسکونی است که تاکنون 140 هزار نفر در سامانه ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند و ما برای ساخت و اهدای این تسهیلات تلاش می‌کنیم اما در دولت سیزدهم 32 هزار واحد مسکونی احداث و به دست مددجویان تحت پوشش این سازمان رسیده است.

    وی اضافه کرد: برای افراد دارای معلولیت آئین چهارده هزارمین واحد مسکونی را برگزار خواهیم کرد که ان‌شاءالله در یکی از استان‌ها با حضور مقامات کشوری برگزار و از این مسکن‌ها رونمایی و افتتاح خواهد شد.

    رئیس سازمان بهزیستی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس درباره اینکه آیا فراکسیون حمایت از معلولان در مجلس تشکیل شده است یا خیر، گفت: نامه یا دعوتنامه‌ای از سوی این فراکسیون برای ما ارسال نشده است اما سازمان بهزیستی همکاری نسبتا مطلوبی را کمیسیون تخصصی و بهداشت و درمان دارد و اقدامات خوبی صورت گرفته است.

    وی در پاسخ به پرسش دیگر یکی از خبرنگاران درباره آمار خانواده‌ای مستمری بگیر تحت پوشش این سازمان گفت: بالغ بر یک میلیون و 461 نفر از خدمات مستمری این سازمان بهره مند می شوند که در دولت سیزدهم 400 هزار خانوار دارای معلولیت و سرپرست خانوار که سالها پشت نوبت دریافت مستمری بودند صفر شدند.

    قادری درباره برنامه بهزیستی در برنامه هفتم توسعه اظهار کرد: 7 حکم و چکیده برای برنامه توسعه هفتم پیشنهادشده و امیدواریم که بخشی یا تمام این پیشنهادات به تصویب برسد.

    وی درباره برگزاری آزمون استخدامی افراد دارای معلولیت هم گفت: در تلاشیم تا آزمونی را امسال به طور مستقل در کشور برگزار کنیم که 3800 هزار نفر در این آزمون حضور خواهند داشت و براساس امکان سنجی و کد محل و کد رشته براساس ظرفیت دستگاه جذب خواهند شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی