مدیران خودروعصر اعتبار

مسیر برگشت فاز ۲ آزادراه تهران - شمال کی بهره‌برداری می‌شود؟

عصر ساختمان- با ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی باند برگشت فاز دو آزادراه تهران - شمال، وزیر راه و شهرسازی می‌گوید که این محور تا دهه فجر سال آینده بهره‌برداری می‌شود.

مسیر برگشت فاز ۲ آزادراه تهران - شمال کی بهره‌برداری می‌شود؟
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، پروژه آزادراه تهران - شمال در سال 1373 به تصویب شورای عالی معماری و شهرسازی رسید و عملیات اجرایی آن از سال 1376 آغاز شد. تاکنون فاز اول و چهارم این محور آزادراهی افتتاح شده و 17 تیرماه بود که باند رفت فاز دوم این آزادراه بهره‌برداری شد.

    باند رفت منطقه دو آزادراه تهران - شمال به‌عنوان بخشی از کریدور آزادراهی شمال - جنوب کشور با هدف کاهش زمان سفر، تسهیل و روانسازی ترافیک منطقه و افزایش ایمنی سفر طراحی و اجرا شد.

    افتتاح مسیر برگشت آزادراه تهران - شمال تا دهه فجر 1403

    در این راستا، مهرداد بذرپاش - وزیر راه و شهرسازی - روز گذشته درباره مسیر برگشت فاز دوی آزادراه تهران - شمال گفت: مسیر برگشت فاز دوم آزادراه تهران - شمال تا دهه فجر سال آینده افتتاح می‌شود. تکمیل این مسیر 15 هزار میلیارد تومان هزینه نیاز دارد.

    وی همچنین درباره قطعه سوم این آزادراه توضیح داد: قرار شد ساخت قطعه سوم این آزادراه هم آغاز شود و از همین کارگاه قطعه دوم، آماده‌سازی کارگاه قطعه سوم را هم فعال می‌کنیم؛ این پروژه هم یکی‌از سخت‌ترین پروژه‌های راه‌سازی است چون 85 درصد این مسیر به تونل و پل نیاز دارد و درصد کمی از مسیر، معمولی است و زمان و هزینه ساخت را افزایش می‌دهد.

    35 درصد پیشرفت فیزیکی باند برگشت (شرقی) فاز دوی آزادراه

    پیش از این محمود ملازینل - مدیرکل دفتر امور مجریان آزادراه‌ها - گفته بود باند برگشت (شرقی) فاز دوی این آزادراه 35 درصد پیشرفت دارد و و درصورت تامین اعتبار، تا پایان 1403 بهره‌برداری می‌شود.

    به گفته او، باند برگشت به علاوه تونل غربی البرز به 14 هزار میلیارد ‌تومان اعتبار نیاز دارد.

    وی همچنین درباره اقدامات انجام‌شده برای ساخت منطقه سوم آزادراه تهران - شمال اعلام کرده که کار مطالعاتی منطقه سه در حال انجام است و مذاکرات اولیه با چین انجام شده تا در قبال تهاتر نفت، کار مهندسی منطقه سه را اجرا کنند؛ با وجود این در قراردادها ذکر شده که برای این پروژه 80 درصد از پیمانکاران ایرانی استفاده شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو