مدیران خودروعصر اعتبار

افزایش سرعت در ساخت و ساز موجب کنترل قیمت در بازار مسکن می‌شود

عصر ساختمان- مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی گفت: زمانی که تولید در بازار افزایش یابد،شاهد رونق ساخت و ساز در تولید مسکن می‌شویم و با افزایش سرعت در مسکن، ابزار برای کنترل قیمت ایجاد می‌شود.

افزایش سرعت در ساخت و ساز موجب کنترل قیمت در بازار مسکن می‌شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از مهر، خشایار باقرپور مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی در خصوص قیمت نهایی ساخت مسکن گفت: قیمت پایانی ساخت مسکن در استان تهران بالاتر از نرخ‌های اعلامی است و مدیران این نرخ‌ها را با ملاحظات اعلام می‌کنند و هزینه تولید مسکن در کشور بالاست و این واقعیت را نمی‌توان پنهان کرد؛ اقتصاد کلان و تورم نیز در افزایش قیمت مسکن تأثیراتی خواهند داشت.

    مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی در ادامه تصریح کرد: وقتی تولید در بازار روند افزایشی داشته باشد، شاهد رونق ساخت و ساز در این حوزه می‌شویم که با افزایش سرعت در مسکن، ابزار برای کنترل قیمت ایجاد می‌شود. باید در صنعت ساختمان باید تغییراتی ایجاد شود تا بازار عرضه در مسکن تحریک شده و تعادل در تولید و تقاضا ایجاد شود.

    وی افزود: در بازار مصالح با گرانی فروشی مواجه نیستیم مشکل اصلی ما در صنعت ساختمان سازی اقتصاد کلان که سبب ایجاد تورم خواهد و دولت باید با سیاستگذاری‌های تخصصی، نظارت عالی و سیاست‌های تشویقی و حمایتی برای بخش تعاون باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی