مدیران خودروعصر اعتبار

ساخت سالانه ۴۰۰ هزار واحد مسکونی توسط بخش خصوصی در کشور

عصر ساختمان- رییس کانون انبوه‌سازان مسکن و ساختمان با اشاره به ساخت سالانه ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار مسکن در طرح نهضت ملی توسط بخش خصوصی، گفت: قیمت تمام‌شده هر متر مربع به صورت میانگین در شهرهای مختلف بین ۸ تا ۱۰ میلیون تومان است.

ساخت سالانه ۴۰۰ هزار واحد مسکونی توسط بخش خصوصی در کشور
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، جمشید برزگر امروز (دوشنبه) در نشست خبری بیستمین اجلاس سراسری انبوه‌سازان با اشاره به اینکه انبوه‌سازان برای اجرایی کردن طرح نهضت ملی مسکن به دنبال کمک به دولت هستند، افزود: می‌توانیم ادعا کنیم که در صورت واگذاری طرح‌ها در سراسر کشور به انبوه‌سازان، قیمت تمام‌شده واحدها تا 20 درصد کاهش خواهند داشت.

    وی با بیان اینکه هم اکنون پروژه‌ها در قالب فراخوان به پیمانکاران واگذار می‌شود، گفت: بیش از 50 درصد هزینه ساخت مسکن به مصالح ساختمانی بازمی‌گردد؛ این در حالی است که ساختمان تنها بخش صنعتی کشور است که 100 درصد محصولات آن در داخل تولید می‌شود.

    برزگر ارایه بسته‌های پیشنهادی با هدف ساخت مسکن در مدت زمانی کم به وزارت راه و شهرسازی را از جمله برنامه‌های انجمن عنوان کرد و افزود: تجربه موفق بخش خصوصی به ساخت مسکن را می‌توان در پروژه مسکن مهر به آن اشاره کرد که این پروژه به تعداد 2 میلیون و 200 هزار واحد از سال 1386 مطرح شد؛ اما از زمانی که انبوه‌سازان در دی ماه 1388 وارد آن شدند سرعت گرفته و تا سال 1391 تعداد یک میلیون و 400 هزار واحد تحویل و قابل استفاده شد.

    رییس کانون انبوه‌سازان مسکن و ساختمان افزایش هزینه صدور پروانه‌های ساختمانی را از دیگر مشکلات تولید در حوزه مسکن عنوان کرد و بیان داشت: هزینه‌های پروانه‌های ساختمانی در طول یک سال گذشته افزایشی بوده که البته این هزینه‌ها جدا از هزینه‌های مهندس ناظر و صوری است که بر سر پروژه‌ها حاضر نمی‌شوند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی