مدیران خودروعصر اعتبار

ساخت ۱۶ هزار هکتار شهرک برای نخستین بار در دولت سیزدهم

عصر ساختمان- معاون وزیر راه و شهرسازی از ساخت ۱۶ هزار هکتار شهرک برای نخستین بار در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: ۵۱‌هزار هکتار برای طرح نهضت ملی مسکن در دو سال گذشته تامین شده است.

ساخت ۱۶ هزار هکتار شهرک برای نخستین بار در دولت سیزدهم
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از مهر، ارسلان مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در اجلاس معاونان اداری، مالی دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی سراسر کشور در دانشگاه علامه طباطبایی، با بیان اینکه یکی از پر چالش‌ترین مساله‌ها در کشور، مساله مسکن است، افزود: از سال 1395 تا 1400 به ازای هر 100 خانواده‌ای که تشکیل شده، 64 واحد مسکونی ساخته شده است و عمده این واحدهای مسکونی نیز در مکان‌هایی است که دهک‌های برخوردار حضور دارند.

    مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن تاکید کرد: تاکنون چهار میلیون و 500 هزار خانواده در طرح مسکن ملی ثبت‌نام کرده‌اند که فاقد مسکن هستند و پیش از این از تسهیلات دولتی برای تأمین مسکن استفاده نکرده‌اند. در قانون جهش تولید مسکن تاکید شده که چهار میلیون مسکن باید ساخته شود، زیرا ضرورت و نیاز کشور ما ساخت مسکن است.

    مالکی با تاکید بر اینکه طرح ملی مسکن متفاوت از طرح‌های دیگر است و از ابتدای دولت سیزدهم، ساخت مسکن و حل این مساله در قالب این طرح شروع شده است، گفت: ما در سازمان ملی زمین و مسکن، در همه دوران مسکن مهر دولت نهم و دهم 590 هزار واحد یا هشت‌هزار هکتار زمین تأمین کردیم که بخشی از آن هنوز تکمیل نشده است، اما در دو سال گذشته 51 هزار هکتار برای طرح نهضت ملی مسکن تأمین کردیم.

    وی بیان‌داشت: 34 هزار هکتار از این زمین‌ها را از الحاق به محدوده شهرها به دست آوردیم و 16 هزار هکتار نیز شهرک‌سازی بوده که برای نخستین بار در دولت سیزدهم انجام شده است.

    معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه یکی از طرح‌ها در نهضت ملی مسکن استفاده از اراضی دانشگاه‌ها برای کارکنان و اعضای هیأت علمی است، ادامه‌داد: چگونگی اجرای این تفاهم‌نامه به گونه‌ای است که این زمین‌ها را با تفاهم دانشگاه‌ها و وزارت علوم در اختیار کارکنان و هیأت علمی قرار دهیم. مسکن دانشگاهی هم برای دولت و هم برای وزارت راه و شهرسازی مهم است و اولویت دارد و باید با همکاری خود دانشگاه‌ها منجر به ساخت مسکن شود.

    وی با اشاره به عقب‌ماندگی در فناوری‌های نوین ساخت مسکن، گفت: پس از مسکن مهر، فناوری جدیدی برای ساخت مسکن نداشتیم. به همین دلیل از اساتید دانشگاهی که در حوزه مسکن و شهرسازی فعالیت دارند می‌خواهیم که در تهیه طرح‌ها و اجرای آنها خودشان مداخله داشته باشند.

    مالکی اضافه‌کرد: ضروری است دانشگاه‌ها از توان علمی اساتید استفاده کنند و مسکن خودشان را مدیریت کنند. ساخت را هم به خود دانشگاه‌ها سپردیم. ما تسهیلگری می‌کنیم اما اجرا و ساخت‌وساز را به عهده خود دانشگاه‌ها گذاشتیم.

    وی با تاکید بر اهمیت استفاده از این فرصت، خطاب به دانشگاهیان گفت: پیش‌تر این فرصت را نداشتیم که این حجم از مسکن را برای کارکنان دانشگاه فراهم کنیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو