مدیران خودروعصر اعتبار

۲۵ درصد جمعیت ایران مستأجر هستند

عصر ساختمان- وزیر راه و شهرسازی گفت: یک چهارم جمعیت کشور مستاجر هستند و باید با تولید و عرضه مسکن سهم اجاره در سبد خانوار را کاهش دهیم.

۲۵ درصد جمعیت ایران مستأجر هستند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از تسنیم، مهرداد بذرپاش با تاکید بر اهمیت اجرای طرح نهضت ملی مسکن برای رفع دغدغه زندگی افراد فاقد مسکن، اظهار کرد: در موضوع مسکن و اجرای طرح نهضت ملی مسکن فناوری ساخت، مصالح ساختمانی، نیروی کار متخصص و نیروی کار ماهر، همگی در کشور وجود دارد.

    وی با بیان این‌که یک چهارم جمعیت کشور مستأجر هستند، افزود: طبق آمار بانک مرکزی، نرخ تورم نقطه به نقطه در آبان 1.5 درصد کاهش داشت و رشد معاملات مسکن نیز حدود 3 تا 4 درصد افزایش یافت. اینها نوید خوبی در بخش مسکن است. اما همچنان سهم اجاره در سبد خانوار بالاست که باید تلاش کنیم تا با تولید و عرضه مسکن این سهم را در سبد خانوار کم کنیم.

    وی یادآور شد: اثر تولید مسکن در افزایش تولید ناخالص داخلی بالاست و بنابراین با مجموعه راهکارها باید تلاش کنیم تا با تولید و عرضه مسکن ضمن کمک به تامین مسکن مردم، به تعهد دولت جامه عمل بپوشانیم.

    وی بیان کرد: در همراهی مجموعه دولت، میزان تسهیلات را از 350 میلیون تومان به 550 میلیون تومان افزایش یافت و سود بازپرداخت نیز از 23 به 18 درصد کاهش یافت.

    وزیر راه و شهرسازی خطاب به مدیران کل راه و شهرسازی بر پر رنگ شدن نقش فرمانداران و استانداران در طرح نهضت ملی مسکن تاکید کرد و گفت: با بازدیدهای میدانی و تقویت نقش فرمانداران و استانداران اجرای طرح نهضت ملی مسکن سرعت می‌گیرد که در اینکار باید اهتمام بیشتری شود.

    بذرپاش ادامه داد: موضوع بافت فرسوده و ساخت و نوسازی در این بافت‌ها با توجه به اینکه تمامی زیرساخت‌ها را دارد بسیار حائزاهمیت و مورد تاکید است. بنابراین با توجه به اینکه منابع دولت محدود است انتظار می‌رود تا نوسازی بافت فرسوده و ساخت مسکن در این بافت‌ها اولویت باشد. در نوسازی بافت فرسوده، شهرداران پای کار بیایند و این بخش تقویت شود.

    وی با بیان اینکه در حوزه تامین زمین کارهای خوبی انجام شده است، گفت: سازمان ملی زمین و مسکن و شورای‌عالی شهرسازی و معماری در تامین زمین نهضت ملی مسکن تلاش ویژه‌ای دارند و در اجرای نیز سایر ارکان مسکن وزارتخانه متمرکز هستند.

    وی تامین بیش از 50 هزار هکتار زمین برای طرح نهضت ملی مسکن را کاری مهم عنوان کرد و افزود: تکمیل واحدهای باقیمانده مسکن مهر با اولویت دنبال شود. ایجاد و احداث 27 شهر ساخلی در نوار جنوبی کشور پروژه مترقی است که بخشی از برنامه‌ریزی‌ها برای مکانیابی، استقرار جمعیت و صنایع در آن انجام شده است.

    وی همچنین از راه‌اندازی خط ریلی چابهار در سال آینده خبر داد و گفت: در خصوص سیاست‌های توسعه دریامحور اقدامات مناسبی در حال انجام است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو