مدیران خودروعصر اعتبار

معرفی مالکان ۲۰ خانه خالی به سازمان مالیاتی

عصر ساختمان- معاونت مسکن و ساختمان اعلام کرده است که برای سال ۱۴۰۱، در فاز اول فهرست مالکانی که بیش از ۲۰ واحد خالی داشته‌اند به سازمان امور مالیاتی کشور معرفی شدند.

معرفی مالکان ۲۰ خانه خالی به سازمان مالیاتی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از تسنیم، معاونت مسکن و ساختمان اعلام کرد: صدور کد رهگیری در سامانه املاک و مستغلات برای قراردادها به شکل رایگان است و مشاوران املاک دارای مجوز در آینده نزدیک می توانند از این سامانه به نشانی srem.ir برای ثبت قراردادها استفاده کنند.

    معاونت مسکن و ساختمان در گزارشی عملکرد وزارتخانه را در بخش تسهیلگری برای موجران و مستاجران و به روز رسانی سامانه ملی املاک و اسکان به عنوان ابزاری برای اخذ مالیات از خانه‌های خالی، تشریح کرد.

    ثبت بیش از 41 هزار قرارداد اجاره در سامانه ملی املاک و اسکان

    بر اساس این گزارش، معاونت مسکن و ساختمان به منظور تسهیلگری برای موجران و مستاجران و بازار اجاره، سامانه ثبت املاک و مستغلات را راه‌اندازی کرد. در این سامانه امکان ثبت رایگان قرارداد اجاره بین موجر و مستاجر فراهم شده است. سامانه املاک و مستعلات به منظور اجرای ماده 18 قانون جهش تولید مسکن مبنی بر امکان ثبت کلیه معاملات املاک و مستغلات کشور توسط مواجران و مستاجران راه‌اندازی شد. بر اساس تازه‌ترین آماری که هادی عباسی‌اصل معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده است تاکنون در این سامانه بیش از 41 هزار نفر ثبت‌نام کردند.

    امکان ثبت رایگان قراردادهای اجاره در سامانه ملی املاک و اسکان

    صدور کد رهگیری در سامانه املاک و مستغلات برای قراردادهای اجاره به شکل رایگان است و در آینده نزدیک نیز امکان اینکه مشاوران املاک دارای مجوز بتوانند از این سامانه استفاده کنند فراهم می‌شود.

    همچنین معاونت مسکن و ساختمان تکمیل و به روز رسانی سامانه  ملی املاک و اسکان را به عنوان ابزاری برای مدیریت بازار مسکن و اخذ مالیات از خانه‌های خالی در برنامه قرار داد.

    معاونت مسکن و ساختمان در راستای سیاست‌های کلان خود و به منظور ایجاد ابزار مناسب برای برنامه‌ریزی و مدیریت بازار مسکن، شناسایی خانه‌های خالی و اخذ مالیات از این خانه‌ها و همچنین ارایه خدمات سریع و آسان، بر اساس تبصره 7 ماده 169 مکرر قانون مالیات‌های مستقیم، تکمیل و به روز رسانی سامانه ملی املاک و اسکان را در برنامه قرار داد.

    صدور برگه مالیاتی برای 63 هزار واحد مسکونی خالی

    بر اساس آمار ارایه شده تعداد خوداظهاری اقامت از متوسط رزوانه 5 هزار مورد به 25 هزار مورد افزایش یافته است. همچنین در جهت ساماندهی بازار مسکن به استناد سامانه ملی املاک و اسکان در سال 1400، نزدیک به 80 هزار واحد مسکونی خالی شناسایی و به سازمان امور مالیاتی معرفی شد. از این تعداد خانه خالی برای بیش از 63 هزار واحد برگه مالیاتی صادر شده است.

    معاونت مسکن و ساختمان اعلام کرده است که برای سال 1401، در فاز اول فهرست مالکانی که بیش از 20 واحد خالی داشته‌اند به سازمان امور مالیاتی کشور معرفی شدند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو