مدیران خودروعصر اعتبار

کاهش ۴۰ درصدی قیمت مسکن در برخی فازهای پردیس

عصر ساختمان- وزیر راه و شهرسازی با اشاره به کاهش ۴۰ درصدی قیمت مسکن با مدیریت بازار، گفت: برای ثبات قیمت مسکن با روش نظارت بر مشاوران املاک، اقداماتی انجام خواهد شد.

کاهش ۴۰ درصدی قیمت مسکن در برخی فازهای پردیس
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از تسنیم، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: اتمام تصفیه‌خانه فاضلاب پردیس یکی از مشکلات اساسی بود که مقرر شد با انجام لوله کشی و اتصال به تصفیه خانه شماره 1 در کوتاه مدت این مشکل برطرف شود.

    وی افزود:‌ تصفیه‌خانه شماره 2 پیشرفت 30 درصدی دارد که با قرارگاه خاتم به عنوان مجری این طرح توافق شد وزارت راه و شهرسازی تامین‌ منابع مالی را انجام دهد و این تصفیه خانه با ظرفیت 22 هزار متر مکعب در زمان بندی 6 ماهه به اتمام برسد.

    وی با بیان این‌که تهاتر زمین و منابع نقدی نیازهای موجود پردیس را پاسخ می‌دهد و یکی از دغدغه‌های محیط زیستی و ساکنان برطرف می‌شود درباره پروژه‌های مسکن مهر گفت:‌10 هزار واحد از مسکن‌های مهر شهر جدید پردیس 13 سال معطل مانده بود، امسال تامین‌ منابع و تحویل مردم شد.

    وی افزود: برای 10 هزار واحد دیگر نیز از مسکن مهر این شهر جدید هدف‌گذاری شده که 7 هزار واحد آن تا پایان سال تحویل مردم شود و بخشی از پروژه‌ها نیز در سال آینده تکمیل خواهد شد.

    به گفته بذرپاش، در مجموع در کل کشور، تکمیل 240 هزار واحد مسکن مهر باقیمانده از سال‌های گذشته در ابتدای دولت آغاز شد در حالی که نه آورده اولیه داشت و نه تسهیلات بانکی و بودجه عمومی.

    وزیر راه و شهرسازی در ادامه به مدیریت بازار مسکن اشاره و اضافه کرد: یکی از اقدامات قابل توجهی که در حوزه مدیریتی شهرستان پردیس در نظر گرفته شد، موضوع کنترل بازار بود و در برخی فازهای شهر جدید پردیس تا 40 درصد کاهش قیمت مسکن را شاهد بودیم.

    بذرپاش تاکید کرد: مسکن کالای سوداگری نیست بلکه کالایی برای استفاده عمومی مردم است بنابراین از همه ابزارهای خود برای کاهش قیمت استفاده می‌کنیم.

    وی بیان کرد: در بخش عرضه خانه‌های خالی با استفاده از مکانیزم‌های تنظیمی‌ مانند مالیات بر خانه‌های خالی، نظارت بر مشاوران املاک و سایر روش‌هایی که در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار دارد، برای ثبات قیمت و در فواصل بعدی کاهش قیمت اقداماتی انجام خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو