مدیران خودروعصر اعتبار

گیلان با ۳۴۰۰ مددجوی فاقد مسکن روستایی

عصر ساختمان- مدیرمسکن و ساختمان کمیته امداد امام خمینی(ره) گیلان گفت:هم‌اکنون ۳۴۰۰ مددجوی تحت حمایت در روستاهای گیلان فاقد مسکن و یا مسکن مناسب هستند.

گیلان با ۳۴۰۰ مددجوی فاقد مسکن روستایی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، عباس فلاحتی با بیان این‌که نحوه انتخاب خانواده‌های زیرپوشش کمیته امداد با بررسی توانمندسازی و اشتغال انجام می‌شود، گفت: علاوه‌بر ایجاد اشتغال برای خانواده‌ها، ساخت مسکن برای مددجویان با اولویت زنان سرپرست خانوار و ایتام انجام می‌شود.

    وی با اشاره به واگذاری 19 واحد مسکونی در سالروز میلاد امام رضا(ع) در شهرستان‌های صومعه‌سرا، فومن، شفت و بندر انزلی افزود: هم‌اکنون 3400 مددجوی تحت حمایت در روستاهای گیلان فاقد مسکن و یا مسکن مناسب هستند.

    فلاحتی به واگذاری زمین برای ساخت مسکن مددجویان کمیته امداد توسط خیران در مناطق روستایی اشاره کرد و افزود: تأمین مسکن مددجویان در شهرها گران است و از طریق مسکن مهر این مشکل را برطرف می‌کنیم .

    مدیر مسکن و ساختمان کمیته امداد گیلان با بیان این‌که 1000 واحد مسکن به مددجویان زیرپوشش طی سال گذشته در استان واگذار شده است، تصریح کرد: در سفر رئیس کمیته امداد کشور به گیلان مقرر شد زمین 2000 واحد مسکن مددجویان شهری از طریق استانداری در اختیار کمیته امداد استان گذاشته شود و امیدواریم بتوانیم در قالب این طرح 2000 خانوار از مددجویان را به شهرهای کوچک و مناطق روستایی هدایت کنیم.

    فلاحتی به احداث 1000 واحد مسکن مددجویان به‌صورت مقاوم‌سازی در گیلان اشاره کرد و گفت: بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن مددجویان به ویژه در مناطق محروم و روستایی یکی از برنامه‌های مهم این نهاد است و برای این کار 15 میلیون تومان تسهیلات با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و بانک ملی به مددجویان پرداخت شده است .

    وی ارائه خدمات کمک به خرید مسکن، ساخت و سازهای مسکن شهری، روستایی، بهسازی، بازسازی مسکن مددجویان از اقدامات کمیته امداد برشمرد و افزود: براساس مصوبه مجلس، مددجویان تحت پوشش کمیته امداد از پرداخت هزینه‌های صدور پروانه ساختمانی و هزینه‌های انشعاب آب و فاضلاب، برق و گاز برای یک‌بار و در حد یک واحد مسکونی معاف هستند .

    مدیر مسکن و ساختمان کمیته امداد گیلان با بیان این‌که 9 میلیارد و 150 میلیون ریال اعتبار برای تکمیل 164 واحد نیمه‌تمام شهری و روستایی در نظر گرفته شده است افزود: 25 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار برای تعمیر، تکمیل و بازسازی 1020 واحد مسکونی طی سال جاری در استان پیش‌بینی شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو