مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرعامل آبفای کشور:

برخورداری همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار از آب ،نیاز به یک میلیارد دلارمنابع دارد

عصر ساختمان- مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اشاره به تخصیص ۵۰۰ میلیون دلار از محل منابع صندوق توسعه ملی برای اجرای طرح های آب رسانی به روستاها، گفت: یک میلیارد دلار دیگر برای برخورداری همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور از آب مورد نیاز است.

برخورداری همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار از آب ،نیاز به یک میلیارد دلارمنابع دارد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، «حمیدرضا جانباز» امروز (سه شنبه) در خاتمه مراسم امضای قرارداد همکاری مشترک شرکت آبفای کشور با انجمن بین المللی آب و کمیسیون بین المللی آبیاری و زهکشی در جمع خبرنگاران افزود: پروژه های آبرسانی روستایی از محل 500 میلیون دلار اعتبار صندوق توسعه ملی در دست اجراست و تاکنون پروژه های متعددی در این زمینه در کشور به بهره برداری رسیده است.
    اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری، این مصوبه را در تاریخ 21 آبان 94 برای اجرا به وزارت امور اقتصادی و دارایی، وزارت نیرو، سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و صندوق توسعه ملی ابلاغ کرد.
    براساس این مصوبه هیات وزیران تصویب کرد معادل ریالی مبلغ 500 میلیون دلار از محل منابع صندوق توسعه ملی به صورت تسهیلات با نرخ سود متعارف نظام نامه آن صندوق، در چارچوب برنامه عملیاتی مورد تایید سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و مبادله موافقتنامه طرح های مربوط در اختیار وزارت نیرو قرار می گیرد تا برای اجرای طرح های آب رسانی به روستاها با اولویت پروژه هایی که در سال های 1394 و 1395 به بهره برداری می رسند، هزینه شود.
    مدیرعامل آبفای کشور اعلام کرد: تحقق این مهم امکان آن را فراهم می سازد تا دست کم دو میلیون و 100 هزار نفر از جمعیت روستایی کشور از خدمات آب شرب برخوردار می شوند.
    وی گفت: پیشنهاد این شرکت برای به بهره برداری رساندن 926 پروژه مجتمع آبرسانی روستایی به منظور رفع نیاز آب همه روستاهای بالای 20 خانوار کشور، اعتبار یک میلیارد و 500 میلیون دلاری بود که امسال 500 میلیون دلار آن دریافت شد و بنابراین، یک میلیارد دلار اعتبار دیگر برای تکمیل پروژه ها مورد نیاز است.

    ** یک میلیارد مترمکعب پساب تولیدی در کشور
    این مقام مسئول با اشاره به امضای تفاهم نامه امروز، خاطرنشان کرد: برای نخستین بار در جهان، دو سازمان بین المللی پیش گفته یادداشت تفاهمی را با یکدیگر امضاء کردند.
    وی با اشاره به قرار داشتن ایران در اقلیم خشک و مشکلات کاهش بارندگی ها، تصریح کرد: سالیانه یک میلیارد مترمکعب پساب در کشور تولید می شود که با این تفاهم، برای استفاده از آن در بخش های کشاورزی، صنعت، تجارت و همچنین تغذیه آبخوان ها اقدام های موثری به انجام خواهد رسید.

    ** تقدیر از همراهی مردم در گذر از فصل گرما
    جانباز در پایان با تقدیر از تعامل و همراهی آحاد مردم در مدیریت مصرف آب و عبور از گرمای تابستان، افزود: هرچند سازمان هواشناسی افزایش نیم تا یک درجه ای گرمای هوا در تابستان امسال را اعلام کرده بود، اما همراهی مردم سبب شد هیچ قطعی آب غیربرنامه ریزی شده در سطح کشور نداشته باشیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو