مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس اداره اوقاف طبس:

۳۹ فقره سند مالکیت موقوفات در ۵ روستای طبس اخذ شد

عصر ساختمان- رئیس اداره اوقاف و امور خیریه طبس گفت: با توجه به اهمیت تثبیت و اخذ اسناد مالکیت رقبات، موقوفات، بقاع و اماکن متبرکه برای مصون ماندن از آسیب‌های جدی در ۶ ماهه نخست سال جاری تعداد ۳۹ فقره سند مالکیت صادر شده است.

۳۹ فقره سند مالکیت موقوفات در ۵ روستای طبس اخذ شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از فارس، حجت‌الاسلام دادخدا خدایی صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اخذ سند مالکیت موقوفات سبب جلوگیری از موقوفه‌خواری و هرگونه تعرض به املاک موقوفات می‌شود، اظهار داشت: رؤسای ادارات و همکاران حقوقی و ثبتی در تلاش اخذ سند مالکیت موقوفات هستند.

    وی به ضرورت اخذ سند مالکیت موقوفات و بقاع متبرکه اشاره کرد و گفت: اخذ سند مالکیت موقوفات نیازمند تلاش‌های ادارات اوقاف و ادارات ثبت اسناد و املاک در شهرستان است.

    رئیس اداره اوقاف و امور خیریه طبس گفت: با توجه به اهمیت تثبیت و اخذ اسناد مالکیت رقبات،‌ موقوفات، بقاع و اماکن متبرکه برای مصون ماندن از آسیب‌های جدی و نیز به منظور برنامه‌ریزی اصولی و منطقی برای حفظ آن در 6 ماهه نخست سال جاری تعداد 39 فقره سند مالکیت صادر شده است.

    خدایی ادامه داد: این اسناد در مجموع به ارزش 12 میلیارد تومان بوده که از این تعداد 30 فقره سند مربوط به زمین و تعداد 9 فقره سند دیگر مربوط به مالکیت آب برای موقوفات بوده است که در روستاهای چیروک، اصفهک، دهنو اصفهک، فشاه بزرگ و فشاه کوچک صادر شده است.

    وی با اشاره به روند اخذ سند مالکیت برای موقوفات، یادآور شد: پس از ارائه درخواست سند مالکیت چندین مرحله از تحدید حدود و انتشار آگهی تا اخذ سند طی می‌شود که این مراحل با دقت و همکاری کارشناسان اداره ثبت انجام می‌شود.

    رئیس اداره اوقاف و امور خیریه طبس با اشاره به آیات قرآن کریم وقف را یکی از مصادیق انفاق دانست و گفت: وقف نقش قابل توجهی در فرهنگ و تمدن اسلامی دارد بنابراین همه باید بدانند که امروز نظام اسلامی برای وقف ارج می‌نهد و در ارتباط با انجام نظر واقف حساس است.

    خدایی اظهار داشت: وقف بهترین سنت حسنه در اسلام بوده و به منزله پله‌های صعود جامعه به طرف زندگی سرافرازانه است که به موجب همین امر، این سنت حسنه باید در جامعه اسلامی حفظ شود.

    وی ادامه داد: مومنان با بخشیدن مال خود در راه خدا در حقیقت باقیات صالحات ارزنده‌ای را برای خود بر جای می‌گذارند که با توجه به نیاز فرهنگى، اجتماعى و اقتصادى جامعه به تولید علم و دانش، اقدام به انجام این سنت نبوى در امور علمى و فرهنگى در عصر حاضر بسیار حائز اهمیت است.

    رئیس اداره اوقاف و امور خیریه طبس سنت حسنه وقف را یکی از مهم‌ترین و پر اهمیت‌ترین سنتی خواند که جایگاه آن در اسلام و روایات و قرآن برای مردم تبیین و تشریح شده و از آن به عنوان صدقه جاریه یاد شده است.

    خدایی سنت حسنه وقف را پایان ناپذیر نامید و گفت: زندگی بشر روزی به پایان می‌رسد و اگر انسان در زمان حیات خود اهل انفاق، صدقه و دستگیری از همنوعان باشد با مرگ وی این سنت حسنه قطع می‌شود و آثاری از او باقی نمی‌ماند مگر اینکه از وقف استفاده کند زیرا در این سنت پس از مرگ هر انسان حتی اگر هزاران سال بگذرد نسل و فرزندان انسان از اثرات وقف بهره‌مند می‌شوند.

    وی با بیان اینکه اگر کسی زمین و مکانی را وقف کرده باشد درآمد حاصل از محل وقف بر اساس نیت واقف هزینه می‌شود، خاطرنشان کرد: با این کار خیر انسان‌های دیگری از فضائل و عمل صالح وقف بهره‌مند می‌شوند.

    رئیس اداره اوقاف و امور خیریه طبس در پایان از همکاری اداره ثبت و اسناد شهرستان در اخذ اسناد مالکیت تشکر کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو