مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن:

برای تهیه ۶ هزار آبگرمکن خورشیدی تامین اعتبار شده است

عصر ساختمان- مدیر کل مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: طرح استفاده از آبگرمکن های خورشیدی به جای آبگرمکن های برقی و با سوخت فسیلی در روستاها در حال اجراست و این بنیاد برای تهیه ۶ هزار آبگرمکن خورشیدی در کشور تامین اعتبار کرده که این طرح تا ۲۰ هزار آبگرمکن قابل افزایش است.

برای تهیه ۶ هزار آبگرمکن خورشیدی تامین اعتبار شده است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایرنا ، حمید رضا سهرابی،در کارگاه آموزشی اصول استقرار پروژه های عمرانی از منظر زیست محیطی در شیراز اظهار داشت: کاهش استفاده از سوخت های فسیلی، حفظ جنگل ها و منابع طبیعی از جمله اولویت های اساسی در توسعه روستایی است و طرح استفاده از آبگرمکن های خورشیدی با همین رویکرد دنبال می شود.
    وی افزود: با اجرای این طرح، روستاییان آب گرم را در همه ایام سال بدون استفاده از سوخت های فسیلی در اختیار دارند و افزون بر این با رایزنی که با کارخانه های سازنده آبگرمکن صورت گرفته این محصول زیر قیمت عمده فروشی در اختیار روستاییان قرار می گیرد و در واقع روستاییان از یارانه این طرح بهره مند می شوند.
    سهرابی ادامه داد: کاهش سوخت های فسیلی و استفاده از انرژی خورشیدی، اقدامی مهم برای حفظ محیط زیست است که مورد استقبال اغلب روستاییان به ویژه ساکنان روستاهای سخت گذر قرار گرفته است.
    مدیر کل مسکن روستایی بنیاد مسکن کشور بر لزوم پاسداشت ارزش های زیست محیطی در طرح های عمران روستایی تاکید کرد و گفت: حفظ آموزه های زیست محیطی از جمله اولویت های اساسی در اجرای طرح های مسکن و توسعه روستایی است.
    این مقام مسئول بیان کرد: این بنیاد ضمن رعایت اصول فنی و مهندسی در ساخت و ساز های روستایی و تامین مسکن برای اقشار محروم به حفظ بافت طبیعت مناطق روستایی و حفظ محیط زیست و کاهش ضایعات و تلفات در مصالح ساختمانی نیز توجه ویژه دارد و همه این موارد با رویکرد حفظ آموزه های زیست محیطی است.
    سهرابی، همچنین به استفاده از ارزیابی های زیست محیطی در طرح های عمران روستایی اشاره کرد و گفت: این نوع ارزیابی ها در مرحله طراحی و گاه در مرحله ساخت و بهره برداری اخذ می شود و در واقع همه طرح های بنیاد مسکن با اولویت حفظ محیط زیست اجرا می شود.
    وی ادامه داد: بهسازی مسکن روستایی، لوله کشی آب آشامیدنی، احداث مراکز دفن زباله و ایجاد تاسیسات دفع فاضلاب و در مجموع توسعه مسیل ها، اثر قابل توجهی در توسعه پایدار روستاها دارد اما تلاش شده است با اجرای این طرح ها خدشه ای بر محیط زیست روستا وارد نشود .
    مدیر کل مسکن روستایی بنیاد مسکن کشور اظهار کرد: در احداث معابر روستایی نیز شرایط محیطی منطقه درنظر گرفته می شود تا ضمن سهولت جا به جایی روستاییان، از تخریب محیط زیست نیز کاسته شود.
    سهرابی گفت: ایجاد فضای سبز در نهایت به عنوان راهکاری برای بهبود محل زندگی روستاییان جدا از تلطیف هوای روستا و ایجاد ظاهری زیبا می تواند به بهبود محیط زیست کمک کند که همه این مولفه ها در توسعه روستایی لحاظ می شود.

    ** ارائه تعریف از توسعه پایدار منطبق با واقعیت باشد
    مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان فارس هم در این کارگاره آموزشی بابیان اینکه باید تعریفی جامع، پویا و منطبق با واقعیت از توسعه پایدار ارائه شود، بیان داشت: همه ما به دنبال توسعه هستیم چرا که توسعه برای تامین معیشت، حفظ اقتصاد و ایجاد درآمد است لیکن در کنار این فعالیت ها باید به توسعه پایدار به عنوان یک اولویت اساسی اندیشید و برای دستیابی به آن تلاش کرد.
    عطا الله زمانی افزود: ضروری است به مسائل اجتماعی در کنار توجه به آموزه های زیست محیطی اهتمام داشته باشیم و از سوی دیگر ایجاد اشتغال و حفظ محیط زیست باید به یک تفکر جمعی و عزم همگانی تبدیل شود تا ضمن حفظ محیط زیست از ایجاد درآمد و حفظ معیشت نیز غافل نشویم.
    وی، با بیان اینکه متاسفانه اغلب مواقع یک بُعد از قضایای توسعه پایدار مغفول می ماند، گفت: در این زمینه باید از افراط و تفریط پرهیز شود و در اجرای پروژه های عمرانی باید همه جنبه های اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطی را مد نظر قرار دهیم زیرا بخشی نگری و تفکر جزیره ای بیشترین آسیب را به توسعه در این بخش وارد می کند.
    در این کارگاه آموزشی 2 روزه کارشناسان فنی و امور ساختمانی و مهندسی دستگاه های مختلف به بررسی ابعاد مختلف تاثیر آیین نامه های اجرایی و قوانین و مقررات و آموزه های زیست محیطی در تولید و احداث ساختمان و اجرای طرح های عمرانی و توسعه روستایی می پردازند .

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو