مدیران خودروعصر اعتبار

در جلسه شورای اداری شهرستان بناب عنوان شد؛

اجرای طرح های فاضلاب روستایی در روستاهای بناب

عصر ساختمان- نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی گفت: اجرای طرح فاضلاب روستایی در روستاهای این شهرستان آغاز خواهد شد.

اجرای طرح های فاضلاب روستایی در روستاهای بناب
نسخه قابل چاپ
جمعه ۳۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از مهر، ضیاءالله اعزازی در جلسه شورای اداری شهرستان بناب با اعلام این مطلب افزود: شرایطی که در دریاچه ارومیه حاکم است هم یک تهدید و هم یک فرصت برای شهرستان بناب بوده و این امر باعث شده است که دولت در راستای احیای دریاچه ارومیه طرح هایی را در منطقه اجرا کند.

    وی تصریح کرد: قرار است از محل اعتبارات احیای دریاچه ارومیه طرح فاضلاب روستایی در روستاهای منطقه آغاز و هم چنین پروژه های آبرسانی به دشت بناب که به همین خاطر چند سالی بود تعطیل شده بود، مجدداً همان طرح را احیاء و آن را عملیاتی کنیم.

    نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی سپس از پرداخت 170 میلیارد ریال کل مطالبات شرکت آب و فاضلاب بناب خبر داد و افزود: خوشبختانه تصفیه خانه فاضلاب بناب که از آرزوهای دیرینه مردم این شهرستان بود بطور آزمایشی راه اندازی شده و طی روزهای آتی شاهد افتتاح رسمی این پروژه خواهیم بود.

    اعزازی با انتقاد از روند کند اجرای پروژه پل میدان معلم شهر بناب خاطرنشان کرد: اجرای کند این پروژه مردم منطقه را شدیداً کلافه کرده است.

    وی خطاب به رئیس اداره راه و شهرسازی بناب با توصیه به وی گفت: پیشنهاد می کنم با حضور در استان اعلام کنید تا زمانی که این پل را تکمیل نکرده اند، این اداره را از شهرستان بناب جمع کنند.

    تبدیل شهرستان بناب به پایانه صادرات جنوب آذربایجان شرقی تا دو سال آینده

    فرماندار بناب نیز در ادامه این جلسه اقتصاد مقاومتی را از اولویت های اصلی مدیران شهرستان در سال 95 دانست و گفت: با توجه به ابلاغ سیاست های کلی در این زمینه شهرستان بناب در خیلی از بخش ها موفق عمل کرده و در برخی از بخش ها نیز موفقیت های نسبی را کسب کرده ایم.

    ولی الله فرج اللهی با اعلام اینکه شهرستان در سال گذشته رتبه اول صادرات را در استان آذربایجان شرقی به خود اختصاص داده بود؛ افزود: در 6 ماهه اول امسال نیز بالغ بر 17 هزار تن انواع خشکبار از شهرستان بناب به خارج از کشور صادر شده است که از لحاظ وزنی 62 دصد و از لحاظ ریالی 52 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش صادرات داشته ایم و این امر در سایه همدلی و در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی به دست آمده است.

    وی با اشاره به پایین بودن نرخ انگور در منطقه که باعث گلایه کشاورزان شده بود اظهار امیدواری کرد دولت در حد توان از کشاورزان حمایت کند.

    رئیس شورای اداری شهرستان بناب سپس با اشاره به تصویب ایجاد پایانه صادراتی توسط بخش خصوصی در جلسه اقتصاد مقاومتی استان تصریح کرد: شهرستان بناب ظرف دو سال آینده به پایانه صادرات در جنوب استان تبدیل خواهد شد.

    فرج اللهی همچنین با اشاره به استقرار نماینده گمرک، نماینده استاندار و کارشناسان گمرک در محل گمرک بناب گفت: انسجام خاصی در گمرک بناب اتفاق افتاده است و موج خوشحالی را در بین صادرکنندگان شهرستان شاهد هستیم.

    وی اظهار کرد: 20 واحد تولیدی به عناوین مختلف در این شهرستان تعطیل بودند که با پیگیری های ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان تعداد واحدهای تعطیل را به 11 واحد کاهش دادیم و 9 واحد از آن ها از تسهیلات دولتی بهره مند شدند.

    نماینده عالی دولت در شهرستان بناب ادامه داد: 55 واحد تولیدی و صنعتی در شهرستان برای دریافت تسهیلات به بانک ها معرفی شده اند که 29 واحد از آن ها به بانک ها مراجعه و تاکنون 15 واحد از این واحدها بالغ بر 10 میلیارد ریال تسهیلات دریافت کرده اند.

    فرج اللهی بیان کرد: متأسفانه روند پرداخت تسهیلات از سوی بانک ها کند بوده و رضایت بخش نیست که امیدواریم بانک ها در پرداخت تسهیلات متقاضیان تسریع نمایند.

    وی از توجه به ظرفیت قالی بافی در این شهرستان اشاره و تصریح کرد: در 6 ماهه گذشته بالغ بر 53 میلیارد ریال تسهیلات بانکی با سود 4 درصد به 413 متقاضی در شهرستان بناب پرداخت شده که کار شاخصی در امر ایجاد اشتغال بوده است.

    فرماندار بناب همچنین با اشاره به ضرورت همکاری در بحث آمار نفوس و مسکن گفت: تا جمعه گذشته تنها 6 درصد از جمعیت شهرستان در سرشماری اینترنتی ثبت نام کرده بودند که با پیگیری های بعمل آمده و همکاری خوب تمامی دستگاه های شهرستان تاکنون 57 هزار و 287 نفر از شهروندان بناب شامل 43 درصد در این طرح ثبت نام کردند که امیدواریم ظرف دو روز آینده این تعداد را به بالای 50 درصد افزایش دهیم.

    به گفته وی، رتبه شهرستان از 21 به رتبه هفت در بین شهرستان های استان در ثبت نام اینترنتی سرشماری نفوس و مسکن رسیده است.

    فرج اللهی در ادامه سخنان خود انتخاب شهردار بناب را به عنوان شهردار نمونه در اجرای طرح های ترافیکی تبریک و تهنیت گفت.

    وی ضمن تقدیر و تشکر از زحمات و تلاش های اعضای شورای تأمین شهرستان بخاطر ایجاد نظم و آرامش در برگزاری مزاسمات ایام عزاداری ماه محرم و دسته جات حسینی تصریح کرد: خوشبختانه در طول این ایام یک قمه زنی نیز در این شهرستان نداشتیم و در خفا نیز این اتفاق نیفتاده بود.

    رئیس شورای اداری بناب همچنین با تقدیر و تشکر از زحمات و تلاش های خبرنگاران که در عرصه اطلاع رسانی در شهرستان فعالیت می کنند؛ اظهار کرد: قدردان زحمات عزیزان خبرنگار هستیم و همچنان تأکید دارم بدون حاشیه به بیان مسائل شهرستان بپردازند و مسئولان ادارات نیز همکاری لازم را با اصحاب رسانه بعمل آورند.

    فرج اللهی با اشاره به انتشار برخی مطالب از طریق فضای مجازی خطاب به مسئولان گفت: هیچ یک از مسئولان حق شکایت از رسانه ها را بدون هماهنگی و اطلاع فرمانداری ندارند و لازم است قبل از هرگونه شکایت احتمالی با فرمانداری هماهنگی لازم بعمل آید.

    فرماندار بناب در ادامه ضمن تقدیر و تشکر از زحمات مسئولان قبلی آقایان اسدزاده، یگانه، زاهدی فر، عضدی، مشفقی و زنوزی را به ترتیب به عنوان مسئولان ادارات آموزش و پرورش، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، اداره صنعت، معدن و تجارت، امور مالیاتی، بیمه ایران و آزمایشگاه فنی آب و خاک معرفی کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی