مدیران خودروعصر اعتبار

ظرفیت‌های گردشگری اردبیل به هیئت رسانه‌ای چین تشریح شد

عصر ساختمان- ظرفیت‌های گردشگری و اقتصادی استان اردبیل به هیئت دانشگاهی، علمی، رسانه‌ای و خبرنگاران چینی جاده ابریشم که به استان اردبیل سفر کرده است، تشریح شد.

ظرفیت‌های گردشگری اردبیل به هیئت رسانه‌ای چین تشریح شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری« عصر ساختمان» به نقل از مهر، استاندار اردبیل پیش از ظهر جمعه در دیدار با هیئت رسانه‌ای و علمی اعزامی کشور چین مناسبات اقتصادی و سیاسی دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان را در بهترین شکل ممکن توصیف کرد.

    مجید خدابخش با تأکید به اینکه روابط فی مابین دو کشور در سال‌های اخیر با رشد محسوسی همراه است، متذکر شد: در ذهن ایرانیان کشور چین کشوری با سابقه فرهنگی و تاریخی و برخوردار از قابلیت‌های علمی و صنعتی است.

    وی با تأکید به اینکه امروز هر محصولی که از ذهن بشر می‌گذرد در کشور چین تولید می‌شود، اضافه کرد: این کشور هم در صنایع معمول و هم در صنایع ‌های تک تولیدات قابل‌توجهی به بازارهای جهانی ارائه کرده است.

    خدابخش در عین حال به ظرفیت‌های استان اردبیل برای حضور گردشگران چینی اشاره کرد و گفت: اردبیل از استان‌های گردشگری ایران محسوب شده و به عنوان ییلاق ایران شناخته می‌شود.

    وی گردشگری را از محورهای توسعه این استان برشمرد و متذکر شد: سالانه پنج میلیون گردشگر که اغلب ایرانی هستند از این استان بازدید می‌کنند و اوج سفرهای گردشگران در سه ماه تابستان و تعطیلات عید نوروز است.

    استاندار اردبیل با اشاره به اینکه برای حضور گردشگران چینی ظرفیت‌های متعدد گردشگری در این استان فراهم است، ادامه داد: از جمله کوه سبلان به عنوان دومین کوه مرتفع کشور برخوردار از پیست اسکی است و در فاصله 50 کیلومتری جنگل‌های فندقلو برخوردار از پیست اسکی روی چمن است.

    به گفته خدابخش وجود 100 چشمه آبگرم معدنی با خواص متعدد یکی دیگر از جاذبه‌های این استان است و در وضعیتی که اغلب چشمه‌ها خودجوش است 11 حلقه چاه به عمق سه هزار متر حفاری شده از گرمای بخار برای تولید برق استفاده شود.

    استاندار اردبیل عمده ظرفیت تاریخی این استان را شکل‌گیری حکومت صفویه در آن دانست و بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی که همچنین مدفن شاه اسماعیل صفوی به عنوان بنیان‌گذار حکومت شیعه است را به عنوان جاذبه غنی تاریخی و فرهنگی این استان عنوان کرد.

    وی با تأکید به اینکه اردبیل یکی از استان‌های موفق در تربیت چهره‌های ورزشی است اضافه کرد: این استان قابلیت تبدیل شدن به شهر مطلوب گردشگری برای استفاده چینی‌ها را دارا است.

    اختصاص هزار هکتار زمین برای صنایع چینی

    خدابخش به فعالیت دو فرودگاه و 12 هزار تخت اقامتی اشاره کرد و افزود: البته به دلیل نبود مراکز اقامتی چهار و پنج ستاره استان اردبیل آماده واگذاری زمین جهت احداث مراکز اقامتی از سوی چینی‌ها است.

    استاندار اردبیل اقدام رئیس‌جمهور چین برای احیای جاده ابریشم را ستودنی خواند و گفت: بی‌شک جمهوری اسلامی ایران نیز از این اقدام دولت چین استقبال می‌کند.

    وی با تأکید به اینکه اردبیل در مسیر این جاده واقع شده و حتی بازار تاریخی آن برای استفاده منطقه به این وسعت احداث شده است، ادامه داد: کاروان‌سراهای متعددی در دوره صفویه در مسیر جاده ابریشم احداث شده که دو مورد از سوی چینی‌ها اجاره شده بود.

    خدابخش با اشاره به ضرورت احیای مراودات اقتصادی این جاده در خصوص درخواست مسئولان کشور چین برای احتصاص زمین در این استان اضافه کرد: به منظور ایجاد شهرک صنایع چین درخواستی مطرح شد که موافقت کردیم.

    به گفته خدابخش بر همین اساس هزار هکتار زمین از منطقه ویژه اقتصادی برای شهرک صنایع چین اختصاص می‌یابد تا کالاهای چینی در این شهرک تولید شود.

    استاندار اردبیل افزود: محصولات این شهرک می‌تواند علاوه بر ایران به کشورهای خاورمیانه و آسیای میانه نیز صادر شود.

    وی با ابراز امیدواری از تأثیرگذاری سفر هیئت رسانه‌ای چین به این استان اضافه کرد: چین از اهداف گردشگری ایران است و در مقابل ایران نیز می‌تواند به یکی از مقاصد اصلی گردشگری کشور چین تبدیل شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو