مدیران خودروعصر اعتبار

۴۸ هکتار از اراضی ملی منابع طبیعی ملایر از متصرفین خلع ید شد

عصر ساختمان- رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ملایر گفت: در نیمه نخست سال جاری بیش از ۴۸ هکتار از اراضی ملی منابع طبیعی از دست متصرفین خلع ید شده است.

۴۸ هکتار از اراضی ملی منابع طبیعی ملایر از متصرفین خلع ید شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، علی‎مروت امیری با اشاره به اینکه منابع طبیعی نعمتی خدادادی برای همگان است اظهار داشت: حفاظت و حراست از این منابع وظیفه‌ای همگانی بوده و نیازمند فرهنگسازی بیشتر است.

    وی با اشاره به اراضی شهرستان ملایر در بخش‌های مختلف افزود: از 321 هزار هکتار مساحت کل شهرستان ملایر 170 هزار هکتار آن جزو اراضی ملی است.

    رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ملایر با اشاره به اقدامات اداره منابع طبیعی شهرستان ملایر در راستای حفظ و حراست از اراضی ملی و منابع طبیعی این شهرستان گفت: در نیمه نخست سال جاری 85 فقره پرونده تخلف برای متخلفان تشکیل شده و به مراجع قضایی ارسال شده است.

    وی میزان تخلفات صورت گرفته را 123.5 هکتار برشمرد و گفت: این تخلفات در زمینه تخریب و تصرف اراضی، چرای غیرمجاز دام و... بوده است.

    امیری تصریح کرد: همچنین در نیمه نخست امسال 57 فقره از اراضی ملی شهرستان ملایر به مساحت بیش از 48 هکتار از متصرفین خلع ید شده است.

    وی با بیان اینکه 71 فقره آرای صادره اراضی ملی به نفع منابع طبیعی بوده است، گفت: تعداد 146 فقره تقاضای صدور اجراییه نیز در 6 ماهه سال جاری در اداره انجام شده است.

    رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ملایر در ادامه به تعداد آتش‎سوزی‌های رخ داده در اراضی ملی شهرستان اشاره کرد و افزود: در 6 ماهه سال جاری تعداد 43 فقره آتش‎سوزی در شهرستان ملایر رخ داده است.

    وی بیان کرد: در این تعداد آتش سوزی 287 هکتار از اراضی ملی شهرستان ملایر در شعله‌های آتش سوخته است.

    امیری با بیان اینکه در طی آتش سوزی‌‌های رخ داده در شهرستان بلافاصله اکیپ‌های منابع طبیعی، آتش‌نشانی، امداد، ستاد بحران به نقطه آتش‌سوزی اعزام شده‌اند گفت: با تلاش‌های انجام شده تقریباً بیشتر این آتش سوزی‌ها به سرعت مهار شده است.

    وی با اشاره به آمادگی شبانه‌روزی چهار نفر از نیروهای این اداره برای وقوع حوادث آتش سوزی و مهار و اطفاء حریق، افزود: دو نفر به صورت آماده‎باش و دو نفر نیز به عنوان ذخیره هستند.

    رئیس اداره منابع طبیعی ملایر سهل‌انگاری برخی از افراد بی‎مسئولیت، شدت باد در اراضی و ... را از جمله علل آتش‎سوزی‌های رخ داده برشمرد و تصریح کرد: آموزش و فرهنگ سازی از ارکان مهم برای رفع این مشکلات است.

    وی با اشاره به اینکه تعداد آتش سوزی‌های امسال در شهرستان بالا بوده است، گفت: برای رفع مشکلات این بخش و همچنین کمک رسانی بهتر و مطلوب‎تر در مواقع آتش سوزی نیازمند  تخصیص اعتبارات هستیم.

    امیری بر همکاری شوراها و دهیاران در روستاها و سایر مسؤولان در این بخش تاکید کرد و افزود: تلفن گویای 1504 این اداره نیز به صورت شبانه‎روزی آماده انتقادات، گزارشات مردمی از تجاوز و تصرف به اراضی ملی، آتش‎سوزی و... است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو