مدیران خودروعصر اعتبار

آخرین وضعیت ساماندهی روستای قلعه سیمون تشریح شد:

بهره برداری از ۴۹ واحد مسکونی برای ساکنین روستای قلعه سیمون

عصر ساختمان- ۴۹ واحد مسکونی ساخته شده برای ساکنین روستای قلعه سیمون در دی ماه بهره برداری می‌شود و عملیات ساخت یک مجتمع فرهنگی و تجاری در این روستا نیز از دی ماه کلید خواهد خورد.

بهره برداری از ۴۹ واحد مسکونی برای ساکنین روستای قلعه سیمون
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان»به نقل ازایسنا، فاطمه آقچه لو در نشست خبری ساماندهی روستای قلعه سیمون اظهار کرد: قلعه سیمون در جنوب اسلامشهر استان تهران قرار دارد و از 18 سال گذشته ساکنینی از استان گلستان به آنجا مهاجرت کردند و اسکان موقت در قالب زاغه نشینی ایجاد شد.

    وی افزود: در سال‌های گذشته تعداد خانوار ساکن در قلعه سیمون افزایش یافته و ما به علت مشکلاتی که این منطقه داشت از سال گذشته مطالعات قوم شناسی و جامعه شناسی را آغاز کردیم و در نهایت علی رغم اختلافات آماری به جمعیت 200 نفری قلعه سیمون رسیدیم و تصمیم گرفتیم در چهار حوزه مداخلات را برای آنها انجام دهیم.

    مدیر روابط عمومی پروژه‌های بنیاد برین با بیان اینکه بسیج سازندگی سپاه پاسداران نیز از گذشته برنامه‌هایی برای این منطقه داشت و ما تصمیم گرفتیم با همکاری یکدیگر روستای قلعه سیمون را ساماندهی کنیم گفت: چهار کمیته عمران، بهداشت و سلامت، فرهنگ و آموزش، کارآفرینی و اشتغال تشکیل شد و ما برای ساخت 49 واحد مسکونی برنامه ریزی کردیم.

    آقچه لو افزود: برای تک تک اعضای قلعه سیمون فرم‌های بهداشت تهیه شد و یک تیم کامل در آنجا حضور دارد و تأمین دارو برای بیماران خاص و اقدامات دندانپزشکی و چشم پزشکی و روانشناسی را برای ساکنین قلعه سیمون ارائه می‌کند.

    وی همچنین به برگزاری دوره‌های هنر درمانی، فرزند پروری برای کودکان و زنان روستای قلعه سیمون اشاره کرد و گفت: گلایه بزرگی از آموزش و پرورش داریم. آموزش و پرورش به مناطق محروم توجه نمی‌کنند و مدارس مناطق محروم را رها کرده است و لازم است نظارت بیشتری بر روی معلمان و وضعیت آموزشی مناطق محروم داشته باشد.

    مدیر روابط عمومی پروژه‌های بنیاد برین با بیان اینکه زندگی در محیط زاغه نشینی و محیط‌های کوچک 6 تا 10 متری آسیب‌های بسیاری را به خصوص برای کودکان قلعه سیمون ایجاد کرده است که برای رفع آنها باید چندین سال تلاش کرد، گفت: آموزش را در برهه‌های مختلف را در دستور کار خود قرار دادیم تا بتوانیم از بسیاری آسیب‌ها بکاهیم.

     عبدالله اصغری مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه سید الشهدا استان تهران نیز در این نشست با بیان اینکه قلعه سیمون حدود 18 سال به یک سکونت گاه غیر رسمی تبدیل شده بود و مسئولین شهرستان با آن دست و پنجه نرم می‌کردند، اظهار کرد: ما اواسط خرداد ماه وارد قلعه سیمون شدیم و با بنیاد برین آشنا شدیم و جلساتی برگزار کردیم و به این نتیجه رسیدیم که ریشه مشکلات قلعه سیمون مسکن نامناسب است. البته خرابه‌هایی که شکل مسکن به خود گرفته بودند و شرایط حادی داشتند.

    وی افزود: این منطقه حمام و سرویس بهداشتی مناسبی نداشت و بهزیستی حدود 3 سرویس بهداشتی در این منطقه ساخته بود که حداقل‌های لازم را نیز نداشت. قلعه سیمون بیشتر شبیه یک بیغوله بود. عملیات مربوط به ساماندهی قلعه سیمون کلید خورد و ما زمین این منطقه را که متعلق به بنیاد شهید بود گرفتیم و نهادهای دیگری از جمله کمیته امداد، بنیاد شهید، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و بنیاد برکت نیز پای کار آمدند و کلنگ زنی پروژه مسکونی قلعه سیمون 11 مرداد امسال انجام شد.

    اصغری با بیان اینکه حدود 50 خانوار قلعه سیمون به صورت موقت در چادرها و سوله اسکان داده شدند و عملیات تخریب و بازسازی شروع شد گفت: 38 خانوار که شرایط لازم را داشتند حدود 6 ماه به صورت موقت تحت پوشش کمیته امداد در آمدند تا ما بتوانیم از هزینه بلاعوض 10 میلیون تومانی مسکن برای هر یک از مددجویان استفاده کنیم. بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز که متولی ساخت مسکن روستایی است وامی را در نظر گرفت که خانوارها را به بانک معرفی کردیم و آنها در شرف دریافت وام هستند.

    وی با بیان اینکه 49 واحد مسکونی در قالب 17 واحد دو طبقه‌ای و پنج بلوک سه واحدی در روستای قلعه سیمون ساخته شدند گفت: تلاش می‌کنیم قلعه سیمون را که نامش به روستای شهید جعفری تغییر می‌کند را به روستای نمونه کشوری تبدیل کنیم. در فاز دوم ساماندهی قلعه سیمون مشکل معیشت روستاییان را حل می‌کنیم البته افراد ساکن در این منطقه زحمت کش و کشاورز هستند و ما به آنها برای بهبود کسب و کار کمک‌هایی خواهیم کرد.

    این مسئول با بیان اینکه آب رسانی قلعه سیمون انجام شده و گازرسانی و برق رسانی آن نیز تقریبا به اتمام رسیده است گفت: در دهه اول دی ماه 30 واحد مسکونی تحویل داده می‌شود و تا دو هفته آینده نیز واحدهای باقیمانده تکمیل خواهند شد. واحدهای مسکونی 60 متر مربعی آماده شده به نام ساکنین سند زده می‌شود و البته از آنها تعهد گرفتیم که فعلا حق فروش و واگذاری مسکن‌ها را ندارند.

    اصغری همچنین به فضای 800 متر مربعی در نظر گرفته شده برای ساخت مجتمع فرهنگی و تجاری در قلعه سیمون اشاره کرد و گفت: نیمه اول دی ماه عملیات عمرانی ساخت این مجتمع را نیز که زمین آن متعلق به یک پدر شهید بود آغاز خواهیم کرد و داخل مدرسه فعلی قلعه سیمون یک مدرسه 10 کلاسه را می‌سازیم که دانش آموزان تا مقطع متوسطه اول بتوانند در آن درس بخوانند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی