مدیران خودروعصر اعتبار

مدیر بنیاد مسکن شبستر:

۵۰ درصد واحدهای مسکونی روستایی شبستر مقاوم‌سازی و نوسازی شد

عصر ساختمان- مدیر بنیاد مسکن شبستر گفت: بنیاد مسکن این شهرستان با ارائه تسهیلات بهسازی و مقاوم‌سازی در سطح روستاهای شهرستان توانسته ۵۰ درصد واحدهای مسکونی را در روستاها مقاوم‌سازی و نوسازی کند.

۵۰ درصد واحدهای مسکونی روستایی شبستر مقاوم‌سازی و نوسازی شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۱:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از تسنیم، مهدی وفادار با تاکید بر اهمیت اقدامات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اظهار داشت: در طول سه دهه اخیر خدمات قابل ملاحظه‌ای در سطح شهرها و و روستاها از سوی بنیاد مسکن ارائه شده است که بنیاد مسکن شهرستان شبستر هم با ارائه تسهیلات بهسازی و مقاوم‌سازی درسطح روستاهای شهرستان، توانسته تقریباً 50 درصد واحدهای مسکونی را در روستاها مقاوم‌سازی و نوسازی کند.

وی ادامه داد: طرح نوسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی از سال 84 شروع شده و ادامه دارد و هر ساله اعتبار 700 طرح به شهرستان شبستر اختصاص داده می‌شود و در صورتی که متقاضی وجود داشته باشد بیشتر از این نیز اعتبار جذب می‌شود.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان شبستر با بیان اینکه به واحدهای مسکونی که با مقررات ملی احداث شوند مبلغ 18 میلیون تومان تسهیلات ارائه می شود، افزود: در صورتی که واحد روستایی نوسازی شده و مبحث 19 نیز رعایت شود این مبلغ به 20 میلیون افزایش می‌یابد.

وفادار با اشاره به سنددار کردن املاک شهرستان شبستر اظهار داشت: تاکنون در 8 شهر و تعداد 74 روستا بحث صدور اسناد مالکیت انجام شده و بیش از 15 هزار سند اماکن روستایی و شهری به صاحبان املاک درسطح روستاهای و شهرهای شهرستان شبستر صادر شده است.

وی اضافه کرد: هم اکنون تعداد 5 هزار پرونده املاک از سوی بنیاد مسکن به اداره ثبت اسناد و املاک تحویل داده شده و در شهرهای تسوج، بندرشرفخانه، خامنه، کوزه کنان بخشی از اسناد صادر شده و استمرار نیز دارد و هم اکنون پرونده‌های املاک شهر شندآباد از سوی بنیاد مسکن در دست اقدام است و سیس نیز در برنامه هست که در آینده اجرا شود و مردم باید تحمل کنند.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان شبستر، اجرای طرح هادی در سطح روستاها را از دیگر اقدامات بنیاد مسکن عنوان کرد و افزود: در تمام روستاهای بالای 20 خانوار شهرستان شبستر مطالعه طرح هادی انجام شده که در 40 روستای شهرستان، اجرای طرح هادی به اتمام رسیده است.

وی افزود: در سال جاری فاز اول طرح هادی روستاهای حیدرآباد، زیناب، یوسف آباد و پردول به بهره برداری رسیده و در صورت تأمین اعتبار در روستاهای زنگی، سار، شنگل آباد، امستجان و انگشتجان نیز اجرا می‌شود.

وفادار با اشاره به اختصاص قیررایگان به روستاهای شهرستان شبستر عنوان کرد: 1400 تن قیررایگان برای 7 روستا معین شده که تحویل داده شود که از این مقدار 515 تن تخصیص یافته و در روستاهای دیزج خلیل، علی بیگلو، توپچی و شیخ ولی آسفالت ریزی شده و به محض اینکه هوا مساعد شود در روستاهای علیشاه، علی اکبرلو، نظرلو و قوم تپه نیز عملیات آسفالت ریزی انجام خواهد شد.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان شبستر در پایان با اشاره به روند احداث واحدهای مسکن مهر در شهرهای صوفیان و تسوج خاطرنشان کرد: در صوفیان تاکنون 168 واحد تحویل مالکان داده شده و 240 واحد نیز در حال تکمیل شدن است که در تسوج نیز در دست اجراست ولی متقاضی وجود ندارد.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      رویداد ها در یک نگاه
      • ساختمان فردا ۴
      • ساختمان فردا ۳
      • ساختمان فردا ۲
      • نشریه ساختمان فردا ۱
      • شماره ۱۷ و ۱۸
      • ۰
      • ۰
      • هفته نامه
      • ۰
      آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
      آرشیو
      آخرین اخبار