مدیران خودروعصر اعتبار

۷۰ درصد برنامه ۴ ساله بنیاد مسکن روی کاغذ ماند

عصر ساختمان- عملکرد ۴ سال اخیر بنیاد مسکن حکایت از آن دارد که تاکنون ۳۱۵ هزار مسکن روستایی نوسازی شده است، این در حالی که باید سالانه ۲۰۰ هزار و در مجموع یک میلیون فقره وام مسکن روستایی و به همین میزان نیز واحد مسکونی نوسازی می‌شد.

۷۰ درصد برنامه ۴ ساله بنیاد مسکن روی کاغذ ماند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از تسنیم، بر اساس برنامه‌ای که سال‌‌های اخیر بنیاد مسکن متولی آن بوده، سالانه 200 هزار فقره وام ارزان قیمت مسکن در اختیار روستاییان قرار می‌گیرد تا واحدهای مسکونی روستایی نوسازی شود.

    مطابق این برنامه و طبق آنچه وزارت راه و شهرسازی آنرا منتشر کرده در دولت یازدهم (سال‌های 92، 93، 94 و 95) 315 هزار مسکن روستایی تکمیل و به بهره‌برداری (نوسازی شده) رسیده است.

    این در حالی است که چنانچه بنیاد مسکن بر اساس برنامه پیش می‌رفت باید یک میلیون فقره وام را در اختیار روستاییان قرار می‌داد و به همین اندازه نیز واحدهای مسکونی در روستاهای کشور بازسازی و نوسازی می‌شد. این در حالی است که تا بهار امسال 315 هزار واحد مسکونی نوسازی شده‌اند.

    به عبارت دیگر31.5 درصد از برنامه‌های بنیاد مسکن محقق شده است. یکی از مواردی که مدیران بنیاد مسکن همواره به آن اشاره می‌کنند،‌فاصله حدود 6 ماهه برای تصویب و پرداخت وام مسکن روستایی است. به نظر می‌رسد یکی از موانع تحقق برنامه‌های بنیاد مسکن نیز به همین مسئله باز می‌گردد.

    اواخر خردادماه امسال عزیزالله مهدیان معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب از افزایش وام مسکن روستایی به 18 و 20 میلیون تومان خبر داد و گفت: سقف وام 15 میلیون تومانی با رشد سه و 5 میلیون تومانی به 18 و 20 میلیون تومان افزایش  یافت.

    وی با یادآوری این‌که سالانه 200 هزار فقره وام مسکن روستایی پرداخت  شده است، تصریح کرد:‌ بر اساس تصمیم جدید دولت وام 20 میلیونی برای 80 هزار واحد پرداخت و وام 18 میلیونی برای 120 هزار واحد پرداخت خواهد شد.

    وی تاکید کرد: امسال مانند سال‌های گذشته 200 هزار مسکن روستایی نوسازی می‌شود که با توجه به افزایش سقف تسهیلات، برای  80 هزار واحد وام 20 میلیون تومانی و برای 120 هزار واحد دیگر وام 18 میلیون تومانی پرداخت می‌شود.

    به گزارش تسنیم، این در حالی است که به نظر می‌رسد عملکرد شش بانک عامل تا اینجای کار آنچنان مناسب نبوده وگرنه آمار واحدهای مسکن روستایی نوسازی شده به مراتب بیشتر از 315 هزار بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو