مدیران خودروعصر اعتبار

نبض یک شهر در ساعت ۱۱:۱۱ روز یازدهمِ یازدهمین ماه+تصاویر

عصر ساختمان- کُلن چهارمین شهر بزرگ و پرجمعیت آلمان پس از برلین، هامبورگ و مونیخ است. شاید به‌اندازه‌ی برلین و مونیخ شهر مناسب گردشگری نباشد اما هم به دلیل آن‌که نقطه اتصال مناسبی برای غرب به شرق یا حتا شمال به جنوب این کشور پهناور اتحادیه اروپا، بویژه برای مسافرانِ به مفصد یا از مبداء هلند است، هم به‌دلیل وجوه فرهنگی خود، شهر مطلوبی به‌عنوان مقصد گردشگری محسوب می‌شود.

نبض یک شهر در ساعت ۱۱:۱۱ روز یازدهمِ یازدهمین ماه+تصاویر
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۶:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از ایسنا ,کلن که به‌همراه بن (اولین پایتخت کشور جدید)، دوسلدورف، آخن (پایتخت اروپا در دوره‌ی قیصر کارل کبیر) دویسبورگ (با بزرگ‌ترین بندر و آبراه‌های داخلی در قاره اروپا)، کرفلد (شهر ابریشم) و بیله‌فلد (شهر نساجی) و شهرهای بزرگ دیگری چون اسن و دورتموند در ایالتی مهم در جمهوری فدرال آلمان (نوردراین-وستفالن) قرار دارد، از فرهنگی‌ترین شهرهای این کشور محسوب می‌شود. فرودگاه بین‌المللی این شهر نیز فرودگاه کُلن-بُن نامیده می‌شود.

یکی از شناسه‌های فرهنگی کلن، کارناوال معروف این شهر است که از آن به‌عنوان پنچمین فصل سال هم یاد می‌کنند. این کارناول که همه ساله ساعت 11:11 روز 11 ماه 11 در آستانه‌ی سال نو آغاز می‌شود، درواقع از قدیم، با کارکرد مذهبی و نقطه‌ی تحویل سالی برای این شهر به‌شمار می‌رفته است. نقطه‌ی اوج این کارناوال که اکنون وسیله‌ای برای شادمانی جمعی است، بین روزهای پنجشنبه‌ی سبز و دوشنبه‌ی گل سرخ است. طی این روزها، چهره‌ی شهر تحت تأثیر دسته‌های رنگی کارناوال قرار می‌گیرد، بویژه در راهپیمایی دوشنبه‌ی گل سرخ.

یکی دیگر از شناسه‌های این شهر یک میلیون نفری با حدود دو هزار سال تاریخ شناخته شده، کلیسای بزرگ آن است. کلیسای جامع کلن درواقع بزرگ‌ترین کلیسای معماری سبک گوتیک در شمال قاره‌ی اروپاست. ساخت این کلیسا گویا حدود 630 سال طول کشیده و در سال 1880 افتتاح شده است. این بنای باارزش در تاریخ مسیحیان کاتولیک که سال 1996 در فهرست جهانی یونسکو نیز ثبت شده، گویا در زمان جنگ جهانی دوم، تنها بنایی بوده که در بمباران‌های ویرانگر شهر، هدف بمباران نیروهای مهاجم قرار نگرفته و سالم مانده است.

علاوه بر این‌ها، کلن با تبدیل شدن به یک قطب رسانه‌ای، بیش از هر شهر دیگری در آلمان فرهنگی و دانشگاهی شده است اما جمعیت یک میلیون نفری که حدود 30 درصد آن را هم مهاجران تشکیل می‌دهند، از این شهر یک مرکز مهم اقتصادی نیز ساخته که در طول سال پذیرای نمایشگاه‌های مختلفی است.

چند کلیسا و موزه‌ی دیگر، علاوه بر کشتی‌سواری بر رودخانه‌ی راین، از دیگر جاذبه‌های گردشگری کلن محسوب می‌شوند. ضمن آن‌که دهکده‌ی زادگاه بتهوون نیز در 25 کیلومتری این شهر قرار دارد. فاصله‌ی کلن با شهر دوسلدورف هم حدود نیم ساعت با ماشین است که امکان طی این فاصله با کشتی های توریستی نیز وجود دارد.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      رویداد ها در یک نگاه
      • ساختمان فردا ۴
      • ساختمان فردا ۳
      • ساختمان فردا ۲
      • نشریه ساختمان فردا ۱
      • شماره ۱۷ و ۱۸
      • ۰
      • ۰
      • هفته نامه
      • ۰
      آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
      آرشیو
      آخرین اخبار