مدیران خودروعصر اعتبار

مخزن موزه بزرگ خلیج‌فارس تکمیل و تجهیز می‌شود

عصر ساختمان- بهسازی، ایمن‌سازی سیستم الکتریکال و تکمیل سیستم حفاظتی الکترونیک مخزن موزه خلیج‌فارس با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیون ریال از امروز آغاز شده و تا پایان تیر به پایان می‌رسد.

مخزن موزه بزرگ خلیج‌فارس تکمیل و تجهیز می‌شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۲:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرساختمان»  به نقل از میزان، موزه بزرگ خلیج‌فارس با زیربنای 2400 مترمربع در حالی به‌عنوان بزرگ‌ترین موزه تخصصی جنوب کشور محسوب می‌شود که بیش از 3هزار شیء تاریخی در موزه و مخزن آن وجود دارد، موزه بزرگ خلیج‌فارس در سه طبقه مجزا آثار باستان‌شناسی و مردم‌شناسی جنوب کشور را به نمایش گذاشته است.

    اشکان مختاری معاون میراث‌فرهنگی استان هرمزگان با بیان اینکه مخزن این موزه از زمان احداث تاکنون به دلیل کمبود اعتبار تکمیل نشده بود گفت:موزه بزرگ خلیج‌فارس در سال 86 افتتاح شد اما مخزن‌های موزه به دلیل کمبود اعتبار تکمیل نشده بود و سیستم‌های حفاظتی نیز قدیمی شده بود.

    وی افزود:درحال حاضر سیستم‌های حفاظتی این موزه به‌روزرسانی می‌شود و ایمن‌سازی و بهسازی سیستم الکتریکال نیز از امروز 28 فروردین با اعتباری بالغ بر 500 میلیون ریال آغاز شده و تا پایان تیر به پایان می‌رسد.

    معاون میراث‌فرهنگی استان هرمزگان اعلام کرد: تعمیرات اساسی موزه بزرگ خلیج‌فارس در اسفندماه 95 انجام شد و هم‌اکنون در کنار بهسازی و ایمن‌سازی، محوطه موزه هم سامان‌دهی می‌شود.

    این در حالی است که به گفته مختاری، در این برنامه سه‌ماهه، پس از تکمیل و تجهیز سیستم‌های پایش و نیز تکمیل قفسه‌بندی مخزن موزه، سیستم‌های برودتی و گرمایشی تکمیل می‌شود و سال آینده اشیای موجود در مخزن هم سامان‌دهی خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی