مدیران خودروعصر اعتبار

پیش بینی بازسازی و بهسازی آرامستان‌ها در بودجه سال ۹۹ شهرداری تهران

عصر ساختمان-معاون شهردار تهران با اشاره به قابلیت تبدیل آرامستان ارامنه به مجتمع فرهنگی–گردشگری گفت: لایحه ساماندهی، حفاظت و احیای آرامستان‌های قدیمی دولاب هم اکنون در کمیسیون های تخصصی شورای اسلامی شهر تهران در حال بررسی است و باید در بودجه سال ۹۹ نیز لحاظ شود.

پیش بینی بازسازی و بهسازی آرامستان‌ها در بودجه سال ۹۹ شهرداری تهران
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از ایسنا، حامد مظاهریان به عنوان شهردار شب ضمن بازدید ازآرامستان ارامنه در محله دولاب تهران گفت: در این آرامستان مجموعه با ارزشی از کارهای سنگی، فلزکاری و عناصر معماری که به مرور زمان و در طی بیش از یک قرن فراهم آمده است و همچنین به خاک آرمیدن شخصیت‌های برجستة تاریخی، مذهبی، هنری، ادبی، علمی، فرهنگی و... می تواند این مجموعه را به یکی از نقاط گردشگری پایتخت تبدیل کند.

    وی از ارجاع لایحه ساماندهی، حفاظت و احیای آرامستان‌های قدیمی دولاب به کمیسیون های تخصصی شورای اسلامی شهر تهران خبر داد و افزود: شهرداری تهران در این لایحه برای احیاء و حفاظت از آرامستان‌های اقوام و مذاهب مختلف واقع در یکی از قدیمی ترین محله های پایتخت، برنامه عملیاتی پیشنهاد داده است.

    سرپرست معاونت توسعه منابع انسانی شهرداری تهران با بیان اینکه باید برای بازسازی و بهسازی آرامستان ارامنه، بودجه متناسبی پیش بینی و لحاظ شود، افزود: هم اکنون بازدید از این مجموعه برای عموم مردم امکان پذیر نیست و می توان با مرمت این مجموعه و رایزنی های فرهنگی در سطوح مختلف، آرامستان ارامنه را به مجتمع فرهنگی–گردشگری برای بازدید علاقه مندان مبدل ساخت.

    مظاهریان، گردشگری را بخش جدایی ناپذیر از خدمات شهری دانست و افزود: پیش بینی این موضوعات در حیطه ماموریت های برنامه‌ریزی و مدیریت شهری در تامین رفاه شهروندان است.

    بنا براعلام روابط عمومی معاونت توسعه منابع انسانی شهرداری تهران، آرامستان ارامنه (قبرستان دولاب) با مساحتی حدود 75 هزار مترمربع، در 17 خرداد 1379 در زمره‌ آثار ملی ایران ثبت شده است و قدمت این مجموعه بنا به وجود قدیمی‌ترین سنگ‌های قبرحاضر در محوطه آرامستان، به اواخر دوره قاجاریه باز می‌گردد. این آرامستان از بخش‌های مختلفی چون کلیسای حواری ارمنی، ارتدکس شرقی، کاتولیک رومی، کاتولیک ارمنی، آشوری‌ها و لهستانی تشکیل شده و برخی از مشاهیر برجسته ایرانی و خارجی را در دل خود جای داده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو