مدیران خودروعصر اعتبار

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش :

۵۲ هزار کلاس درس باید در کشور ساخته شود

عصر ساختمان- نظرپور، معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش بیان کرد : ۵۲ هزار کلاس درس جدید باید در کشور ساخته شود که ۲۵ هزار کلاس از این تعداد در مکان هایی که مسکن مهر ساخته شده است، باید احداث شود. تاکنون سیستم های گرمایشی و سرمایشی ۵۰ درصد مدارس کشور نزدیک به ۱۳۰ هزار کلاس درس استانداردسازی شده و پیش بینی می شود تا پایان برنامه ششم توسعه نیز مابقی کلاس های درس استانداردسازی شود. تعهد خیران مدرسه ساز در سال گذشته ۹ هزار میلیارد ریال بود که ۴۰ درصد آن جذب شد.

۵۲ هزار کلاس درس باید در کشور ساخته شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از عیارآنلاین، محمدتقی نظرپور در نوزدهمین  جشنواره خیرین مدرسه ساز ، با اشاره به این که حدود 40 درصد از تعهدات خیرین محقق شده است، افزود: باید مدارس را از حالت خشت وگلی و غیرمقاوم خارج کرد و به مدارس مقاوم تبدیل کنیم که این مهم نیازمند مشارکت خیرین است.

    رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور تعهد خیرین کشور در سال گذشته برای ساخت فضاهای آموزشی را 900 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: از این میزان تنها حدود 40 درصد آن محقق شد که امیدواریم در سال 96 تعهد خیرین به یک‌هزار میلیارد تومان برسد.

    وی به وجود پروژه‌های نیمه‌تمام آموزشی در سطح کشور اشاره وتصریح کرد: این پروژه‌ها که به دلیل کمبود اعتبارات نیمه تمام باقی مانده‌اند، لازم است با مشارکت خیرین مدرسه ساز تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

    نظرپور با ابراز امیدواری برای به نتیجه رساندن حدود سه‌هزار کلاس درس با کمک خیرین در سال جاری، افزود: حدود 20 درصد فضای آموزشی کشور توسط خیران ساخته شده است.

    رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به تجهیز 130 هزارکلاس درس به سیستم گرمایشی و سرمایشی در سطح کشور، گفت: 50 درصد باقیمانده در برنامه ششم توسعه تجهیز و نوسازی خواهند شد.

     وی با اشاره به نیاز کشور به 52 هزار کلاس درس، تصریح کرد: حدود 25 هزار کلاس درس در مناطقی که مسکن مهر ساخته شده، مورد نیاز است و ساخت حدود 25 هزار کلاس درس در برنامه ششم توسعه پیش‌بینی شده است.

    نظرپور گفت: در برنامه ششم توسعه حدود سه میلیارد تومان اعتبار برای نوسازی مدارس در نظر گرفته شده است که این اعتبار بخشی از نیاز به فضای آموزشی  کشور را مرتفع می‌کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو