مدیران خودروعصر اعتبار

فناوری چاپ سه بعدی در خدمت دکوراسیون داخلی

عصر ساختمان- فناوری چاپ سه بعدی از دنیای دکوراسیون داخلی منازل و ادارات هم دور نمانده و به شکل شگفت آوری خودنمایی کرده است.این شیرهای آب فلزی با طراحی بسیار جذاب توسط پرینتر سه بعدی ساخته شده است.

فناوری چاپ سه بعدی در خدمت دکوراسیون داخلی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان»، زیبایی فناوری چاپ سه بعدی در قابلیت فوق‌العاده آن در ساختن زوایای هندسی پیچیده است. این شیر آب های فلزی تولید شده با چاپ سه بعدی به زیبایی تمام نمایانگر این موضوع است.
    مشکل اولیه چاپ سه‌بعدی در محدودیت مواد اولیه مورد استفاده بود به گونه‌ای که فقط برخی مواد ترموپلاستیک در آن قابل استفاده بود اما اکنون این امکان به وجود آمده تا فلزات و آلیاژهای فلزی در چاپگرهای سه‌بعدی استفاده شده و به کمک آن قطعات فلزی با هندسه و الگوهای پیچیده و ظریف ساخته شوند. اکنون از چاپگرهای سه‌بعدی برای ساختن قالب‌ها، کارد و چنگال و لوازم خانه استفاده می‌شود. در اینجا یک شیر آب ساخته شده به کمک چاپ سه‌بعدی را معرفی خواهیم کرد که ظاهری غیرمتعارف دارد.
    این شیرهای آب پیش‌درآمد و نسل جدید دکوراسیون داخلی و لوازم دستشویی هستند. قبلاً با توجه به محدودیت‌های فرایندهای ساخت و تولید امکان تولید انبوه آنها وجود نداشت. شرکت سازنده این شیرهای آب فوق‌العاده، امریکن استاندارد نام دارد. با توجه به شکل هندسی منحصر به فرد و پیچیده شیرها، مهندسان مجبور بودند تا یک سری تجزیه و تحلیل‌های دینامیک سیالات بر روی طراحی شیرهای خود انجام دهند تا از جریان روان آب درون این شیرهای پیچیده مطمئن شوند.


    امروزه چندین روش چاپ سه‌بعدی رایج است از جمله مدلسازی لایه ذوبی (اف‌دی‌ام) و یا سنگ‌چاپ سه‌بعدی (استریولیتوگرافی) اما شرکت امریکن استاندارد از روش جدید «زینتر لیزری» برای ساختن این شیرهای آب استفاده کرده است. بر مبنای این روش یک پرتو لیزر به کمک کامپیوتر لایه‌های مختلف و متعدد مواد را ذوب کرده و به هم پیوند می‌دهد، سپس قطعه حاصل پلیش خورده و تکمیل می‌شود.ساخت چنین شیر آبی به کمک چاپگر سه بعدی یک روز زمان می‌برد.
    اما نکته مثبت اینست که هرکدام از شیرها یک طرح منحصر به فرد دارند که به کمک نرم‌افزارهای طراحی به کمک کامپیوتر (کَد) به راحتی قابل تغییر و اصلاح است. علاوه بر این به هیچ وجه احتیاج به تغییر خطوط تولید در کارخانه برای تولید مدل‌های متنوع و متفاوت نیست. این شیرها تا سال آینده در بازار عرضه خواهند شد اما قیمت بسیار بالای آنها همچنان یک مسأله مهم است. هر کدام از این شیرها حدود بیست هزار دلار قیمت خواهند داشت که برای یک خانوار معمولی عدد بسیار زیادی است اما قطعاً هتل‌های بزرگ و شرکت‌های معتبر مشتری آنها خواهند بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو