مدیران خودروعصر اعتبار

صدور ۷۰ پروانه خانه مسافر در دزفول

عصر ساختمان- رئیس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری دزفول گفت: با پیگیری معاون استاندار و فرماندار دزفول و در راستای تامین زیر ساخت های گردشگری تاکنون ۷۰ پروانه خانه مسافر در این شهرستان صادر شده است.

صدور ۷۰ پروانه خانه مسافر در دزفول
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایرنا، طرح ملی ' خانه مسافر' در راستای ایجاد زیر ساخت های گردشگری در استان خوزستان طی امسال با پلاک کوبی یک واحد باغ ویلا در دزفول وارد گام اجرایی شد.

    در راستای اجرای این طرح ملی برای خانه های تاریخی در بافت قدیم دزفول ، خانه ها و اقامتگاه های روستایی ، باغ ها و ویلاهای منطقه با ظرفیت گردشگری ، شناسنامه و پروانه فعالیت صادر می شود تا اسکان گردشگران داخلی و خارجی به صورت کاملا قانونمند در این مکان ها تحت عنوان خانه مسافر انجام شود.

    حجت اله آریایی نیا روز چهارشنبه در آئین پلاک کوبی خانه مسافر افزود: با اجرای طرح ملی خانه مسافر در دزفول ، اسکان مسافران و گردشگران در باغ ها و مکان های مشخص شده دارای پروانه فعالیت به صورت کنترل شده زیر نظر نهادهای ذیربط انجام می شود.

    وی افزود:با اجرای طرح خانه مسافر در دزفول علاوه بر رونق گردشگری در این شهرستان ، شاهد ایجاد فرصت های شغلی نیز در بخش گردشگری خواهیم بود.

    معاون استاندار و فرماندار ویژه دزفول با تاکید بر ضرورت توسعه زیر ساخت های گردشگری در دزفول با وجود ظرفیت های بالای گردشگری گفت:طرح ملی خانه مسافر یکی از طرح های مهم در راستای توسعه گردشگری در استان خوزستان است که از امروز در دزفول وارد گام اجرایی شده است.
    حبیب اله آصفی افزود:با ثبت خانه های مسافر دزفول در سامانه سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری از این پس فعالیت این واحدها به شکل قانونمند با نظارت نهادهای مربوطه انجام می شود.
    وی افزود: اجرای طرح ملی خانه مسافر در دزفول در ایجاد فرصت های شغلی موثر بوده و در نخستین گام برای 100 نفر اشتغالزایی شده است ضمن اینکه با توسعه خانه های مسافر در این شهرستان شاهد فرصت های شغلی قابل توجهی خواهیم بود.

    بر اساس آیین نامه ایجاد ، اصلاح ، تکمیل ، درجه بندی و نرخ گذاری تاسیسات گردشگری و نظارت بر آنها مصوبه هیات دولت ،صاحبان خانه های تاریخی در بافت قدیم دزفول ، خانه ها و اقامتگاه های روستایی ، باغ ها و ویلاهای منطقه با ظرفیت گردشگری که تمایل به فعالیت در راستای طرح خانه مسافر را دارند می توانند برای تهیه پروانه بهره برداری اقدام کنند.

    تعداد ویلاها و مکان هایی که ظرفیت اسکان گردشگر در قالب طرح خانه مسافر در سطح شهرستان دزفول را دارند بین 400 تا 500 واحد پیش بینی شده است.
    ماهانه به طور متوسط بیش از 25 هزار گردشگر از شهرهای مختلف خوزستان و سایر استانها به دزفول سفر می کنند.
    مجوز خانه مسافر اخیرا برای خوزستان به عنوان هجدهمین استان کشور از سوی سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری صادر شد.
    دزفول با آثار تاریخی و باستانی متعدد از ظرفیت بالایی در زمینه گردشگری برخوردار می باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار